Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Łowcy okazji coraz bardziej dają się we znaki sieciom handlowym

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 27-06-2014, 14:32
Łowcy okazji coraz bardziej dają się we znaki sieciom handlowym
Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol i sieci Chata Polska

- Dopóki istnieje jeszcze przestrzeń marżowa, która pozwala na walkę cenowo-promocyjną między sieciami handlowymi w różnych formatach, to walka ta będzie się toczyła. Sądzę jednak, że już w tej chwili widoczne są pewne sygnały, że zostaje ona wyciszana - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Sylwester Maćkowiak, prezes Grupy Mar-Ol.

Jak zauważa szef Chaty Polskiej, robienie olbrzymiej liczby akcji promocyjnych wypłukuje marże nie tylko w danej kategorii produktów, ale równocześnie obniża marżowość całego sklepu.

- Istnieje zjawisko, dla konsumentów naturalne, a dla właścicieli sklepów troche niepokojącę, że konsument chodzi od sklepu do sklepu i szuka okazji. Dostaje do swojej skrzynki kilka gazetek i na ich podstawie wybiera sobie okazje i przyjeżdża do poszczególnych sklepów tylko i wyłącznie po te produkty, których cena została obniżona - mówi Maćkowiak.

Efekt tego jest taki, że co prawda zawierana zostaje większa liczba transakcji, bo klienci przychodzą i rzeczywiście je realizują, ale zarazem sieć detaliczna sama bardzo obniża swoją marżę i wyraźnie traci na rentowności.

Jak podkreśla prezes Mar-Olu, celem promocji jest, aby klient wchodząc do sklepu kupił nie tylko przecenione produkty, ale dodatkowo kilka innych. Tymczasem wielu konsumentów zachowuje się na odwrót - przychodzi jedynie po te produkty, które są sprzedawane w promocji. Zdaniem Maćkowiaka, zjawisko to w ostatnim czasie się nasila, a sieci handlowe muszą szukać nowych sposobów na to, jak ze sobą konkurować w dobie "łowców okazji".

Czytaj także:
Mar-Ol przyspiesza rozwój Chaty Polskiej i szuka pomysłu na część hurtową
Chata Polska inwestuje w produkty lokalne i świeże
Prezes Grupy Mar-Ol o planach rozwoju marek własnych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kacper 29-06-2014, 22:18:
Jako konsument nie mam czasu... ale dzięki porównywarce produktów spożywczych alleceny.pl tylko w tym roku zaoszczędziłem już kilka tysięcy złotych

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH