Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M-commerce: Aplikacja Allegro ze spersonalizowanym powiadomieniem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-07-2016, 11:04
M-commerce: Aplikacja Allegro ze spersonalizowanym powiadomieniem
Fot. shutterstock

Allegro uruchamia w swojej aplikacji zakupowej spersonalizowane powiadomienia, wysyłane do użytkownika w chwili, gdy ten nie korzysta z aplikacji. Jak wynika z danych firmy technologicznej Insider, powiadomienia "Mobile Push" zwiększają zaangażowanie użytkowników aplikacji o nawet 84 proc.

37 proc. polskich internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfona i tabletu. Rośnie również grono konsumentów korzystających z aplikacji zakupowych. Jedna z nich należy do Allegro, z którą Insider, globalna firma technologiczna specjalizująca się w personalizacji w czasie rzeczywistym, rozpoczyna właśnie współpracę w zakresie m-commerce. Co to oznacza dla konsumentów kupujących na najpopularniejszej w Polsce platformie handlowej i poprzez jej mobilną aplikację? 

Jednym z największych wyzwań stojącym przed marketerami prowadzącymi działania w aplikacjach mobilnych jest podtrzymanie zaangażowania użytkownika tak, aby chętnie do nich wracał i aktywnie korzystał z ich możliwości. 

Jak wynika z badań firmy Appboy, im więcej czasu upływa od pierwszego użycia zainstalowanej aplikacji, tym mniej użytkowników do niej wraca. Na drugi dzień po instalacji korzysta z niej ponownie 24 proc. użytkowników, po dwóch tygodniach już tylko 14 proc., a po dwóch miesiącach zaledwie 5 proc. 

Wśród dedykowanych mobilnych rozwiązań Insidera dla aplikacji Allegro, które mogą okazać się najskuteczniejsze w walce o wzrost zaangażowania konsumenta znalazły się tzw. Mobile Push, czyli spersonalizowane powiadomienia, wysyłane do użytkownika w chwili, gdy ten nie korzysta z aplikacji. Jak wynika z danych Insidera, powiadomienia push zwiększają zaangażowanie użytkowników aplikacji o nawet 84 proc. 

Tego rodzaju komunikaty mogą sprzyjać m.in. zmniejszeniu liczby rezygnacji zakupowych i porzucanych koszyków, jak również zwiększeniu ich wartości np. poprzez działanie wspierające upselling (przykładem takiej sprzedaży łączonej jest proponowanie użytkownikowi, który właśnie kupił laptopa produktów pokrewnych np. myszki czy pamięci zewnętrznej). 

Jak pokazują badania, 18 proc. użytkowników smartfonów dokonuje zakupu po tym, jak otrzyma marketingową informację za pośrednictwem telefonu. 

Mobile Push działają dzięki skutecznej segmentacji klientów pod kątem wybranych parametrów. Tworzone na tej podstawie powiadomienia są dostosowywane do preferowanej przez użytkownika treści, a także wysyłane w najlepszym dla użytkownika czasie oraz z częstotliwością, która nie wyda się danemu odbiorcy zbyt drażniąca.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 07-07-2016, 00:44:
Aplikacje mobilne dla e-commerce:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 306) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH