Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M-commerce: Aplikacja Allegro ze spersonalizowanym powiadomieniem

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 05-07-2016, 11:04
M-commerce: Aplikacja Allegro ze spersonalizowanym powiadomieniem
Fot. shutterstock

Allegro uruchamia w swojej aplikacji zakupowej spersonalizowane powiadomienia, wysyłane do użytkownika w chwili, gdy ten nie korzysta z aplikacji. Jak wynika z danych firmy technologicznej Insider, powiadomienia "Mobile Push" zwiększają zaangażowanie użytkowników aplikacji o nawet 84 proc.

37 proc. polskich internautów dokonuje zakupów za pośrednictwem smartfona i tabletu. Rośnie również grono konsumentów korzystających z aplikacji zakupowych. Jedna z nich należy do Allegro, z którą Insider, globalna firma technologiczna specjalizująca się w personalizacji w czasie rzeczywistym, rozpoczyna właśnie współpracę w zakresie m-commerce. Co to oznacza dla konsumentów kupujących na najpopularniejszej w Polsce platformie handlowej i poprzez jej mobilną aplikację? 

Jednym z największych wyzwań stojącym przed marketerami prowadzącymi działania w aplikacjach mobilnych jest podtrzymanie zaangażowania użytkownika tak, aby chętnie do nich wracał i aktywnie korzystał z ich możliwości. 

Jak wynika z badań firmy Appboy, im więcej czasu upływa od pierwszego użycia zainstalowanej aplikacji, tym mniej użytkowników do niej wraca. Na drugi dzień po instalacji korzysta z niej ponownie 24 proc. użytkowników, po dwóch tygodniach już tylko 14 proc., a po dwóch miesiącach zaledwie 5 proc. 

Wśród dedykowanych mobilnych rozwiązań Insidera dla aplikacji Allegro, które mogą okazać się najskuteczniejsze w walce o wzrost zaangażowania konsumenta znalazły się tzw. Mobile Push, czyli spersonalizowane powiadomienia, wysyłane do użytkownika w chwili, gdy ten nie korzysta z aplikacji. Jak wynika z danych Insidera, powiadomienia push zwiększają zaangażowanie użytkowników aplikacji o nawet 84 proc. 

Tego rodzaju komunikaty mogą sprzyjać m.in. zmniejszeniu liczby rezygnacji zakupowych i porzucanych koszyków, jak również zwiększeniu ich wartości np. poprzez działanie wspierające upselling (przykładem takiej sprzedaży łączonej jest proponowanie użytkownikowi, który właśnie kupił laptopa produktów pokrewnych np. myszki czy pamięci zewnętrznej). 

Jak pokazują badania, 18 proc. użytkowników smartfonów dokonuje zakupu po tym, jak otrzyma marketingową informację za pośrednictwem telefonu. 

Mobile Push działają dzięki skutecznej segmentacji klientów pod kątem wybranych parametrów. Tworzone na tej podstawie powiadomienia są dostosowywane do preferowanej przez użytkownika treści, a także wysyłane w najlepszym dla użytkownika czasie oraz z częstotliwością, która nie wyda się danemu odbiorcy zbyt drażniąca.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • artmetic ekonsulting 07-07-2016, 00:44:
Aplikacje mobilne dla e-commerce:

artmetic.pl

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.