M-commerce przyszłością handlu elektronicznego?
Rynek smartfonów wkroczył w fazę dynamicznego rozwoju. Urządzenia mobilne z dostępem do Internetu nie są już - tak jak kiedyś - dobrem luksusowym i stały się powszechnym towarem. Nowa generacja urządzeń mobilnych na nowo definiuje całą gałąź handlu elektronicznego - ocenia firma zanox.
Najnowsze badania, na które powołuje się zanox wskazują, że w roku 2014 globalna liczba użytkowników Internetu w urządzeniach mobilnych będzie większa od liczby osób korzystających z sieci w tradycyjny sposób. Wygląda jednak na to, że firmy z branży e-commerce nie są do tego przygotowane. Handel mobilny - m-commerce oferuje sprzedawcom inne możliwości niż e-commerce. Aby wykorzystać jego potencjał, muszą oni zmienić przekaz i obrać inną taktykę, dopasowaną do użytkownika kanału mobilnego. Firma zanox zaprezentowała kilka faktów dotyczących tego zagadnienia.
Pierwszym z nich jest fakt, iż mobilne zakupy realizowane są tu i teraz, ale mobilny branding wciąż pozostaje pomysłem na przyszłość. M-commerce jest bliższy klientom niż mogłoby się to wydawać reklamodawcom. Swoimi nawykami konsumenckimi użytkownicy smartfonów zmuszają firmy z branży e-commerce do zaistnienia w mobilnym segmencie rynku.
Potwierdzają to dane zanox - gdzie liczba transakcji mobilnych między rokiem 2011 a 2012 wzrosła ponad dwukrotnie. Zyski sprzedawców z kolei potroiły się. To oznacza, że klienci kupują za pośrednictwem urządzeń mobilnych nie tylko częściej, ale też za większe kwoty.
Kolejny fakt: tablety, smartfony i tradycyjne telefony komórkowe to urządzenia spersonalizowane, oferujące reklamodawcom bezpośredni dostęp do klienta. Zawsze i wszędzie. Dlatego kanał mobilny jest idealny do marketingu one-to-one, zorientowanego na konkretne efekty i działania (w przeciwieństwie do działań zorientowanych na dotarcie do jak największego grona odbiorców).
Ponadto, reklama efektywnościowa trafia do tych, którzy naprawdę są zainteresowani. Dzisiaj znaczna liczba kliknięć w kampaniach banerowych to omyłkowe kliknięcia użytkowników, którzy wcale nie chcą dowiedzieć się więcej o tym, co przedstawia reklama.
Jak ocenia zanox, płatności mobilne ciągną w górę rynek m-commerce. - Mimo że wciąż mamy do czynienia ze wczesną fazą tego zjawiska , bezpośrednie, proste płatności za pomocą smartfonów zyskają wkrótce na popularności. Umożliwi to bezpośrednie połączenie między reklamą a sprzedażą poprzez urządzenia mobilne - ocenia firma..
- Mobilny Internet zdobył w Europie bardzo mocną pozycję jako kanał sprzedaży. Ale firmy z branży e-commerce nie wykorzystują w pełni jego potencjału i przeważnie nie mają strategii sprzedaży mobilnej. Błędem jest tworzenie jednej, uniwersalnej strategii m-commerce. Użytkownicy różnią się od siebie, korzystają z rozmaitych platform i nie stanowią jednolitej grupy. Sklepy internetowe i inne firmy z branży e-commerce muszą brać to pod uwagę, jeśli chcą w pełni wykorzystać możliwości sprzedażowe różnych kanałów - oceniają eksperci zanox.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.