Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

M-commerce przyszłością handlu elektronicznego?

  • Autor: portalspozywczy.pl, pr
  • Data: 18-06-2013, 14:10

Rynek smartfonów wkroczył w fazę dynamicznego rozwoju. Urządzenia mobilne z dostępem do Internetu nie są już - tak jak kiedyś - dobrem luksusowym i stały się powszechnym towarem. Nowa generacja urządzeń mobilnych na nowo definiuje całą gałąź handlu elektronicznego - ocenia firma zanox.

Najnowsze badania, na które powołuje się zanox wskazują, że w roku 2014 globalna liczba użytkowników Internetu w urządzeniach mobilnych będzie większa od liczby osób korzystających z sieci w tradycyjny sposób. Wygląda jednak na to, że firmy z branży e-commerce nie są do tego przygotowane. Handel mobilny - m-commerce oferuje sprzedawcom inne możliwości niż e-commerce. Aby wykorzystać jego potencjał, muszą oni zmienić przekaz i obrać inną taktykę, dopasowaną do użytkownika kanału mobilnego. Firma zanox zaprezentowała kilka faktów dotyczących tego zagadnienia.

Pierwszym z nich jest fakt, iż mobilne zakupy realizowane są tu i teraz, ale mobilny branding wciąż pozostaje pomysłem na przyszłość. M-commerce jest bliższy klientom niż mogłoby się to wydawać reklamodawcom. Swoimi nawykami konsumenckimi użytkownicy smartfonów zmuszają firmy z branży e-commerce do zaistnienia w mobilnym segmencie rynku.

Potwierdzają to dane zanox - gdzie liczba transakcji mobilnych między rokiem 2011 a 2012 wzrosła ponad dwukrotnie. Zyski sprzedawców z kolei potroiły się. To oznacza, że klienci kupują za pośrednictwem urządzeń mobilnych nie tylko częściej, ale też za większe kwoty.

Kolejny fakt: tablety, smartfony i tradycyjne telefony komórkowe to urządzenia spersonalizowane, oferujące reklamodawcom bezpośredni dostęp do klienta. Zawsze i wszędzie. Dlatego kanał mobilny jest idealny do marketingu one-to-one, zorientowanego na konkretne efekty i działania (w przeciwieństwie do działań zorientowanych na dotarcie do jak największego grona odbiorców).

Ponadto, reklama efektywnościowa trafia do tych, którzy naprawdę są zainteresowani. Dzisiaj znaczna liczba kliknięć w kampaniach banerowych to omyłkowe kliknięcia użytkowników, którzy wcale nie chcą dowiedzieć się więcej o tym, co przedstawia reklama.

Jak ocenia zanox, płatności mobilne ciągną w górę rynek m-commerce. - Mimo że wciąż mamy do czynienia ze wczesną fazą tego zjawiska , bezpośrednie, proste płatności za pomocą smartfonów zyskają wkrótce na popularności. Umożliwi to bezpośrednie połączenie między reklamą a sprzedażą poprzez urządzenia mobilne - ocenia firma..

- Mobilny Internet zdobył w Europie bardzo mocną pozycję jako kanał sprzedaży. Ale firmy z branży e-commerce nie wykorzystują w pełni jego potencjału i przeważnie nie mają strategii sprzedaży mobilnej. Błędem jest tworzenie jednej, uniwersalnej strategii m-commerce. Użytkownicy różnią się od siebie, korzystają z rozmaitych platform i nie stanowią jednolitej grupy. Sklepy internetowe i inne firmy z branży e-commerce muszą brać to pod uwagę, jeśli chcą w pełni wykorzystać możliwości sprzedażowe różnych kanałów - oceniają eksperci zanox.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.