REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Maciej Sojka, szef YouTube: Największym problemem jest dotarcie do informacji

  • Autor: PAP
  • Data: 05-09-2015, 18:56

Obecnie treści w internecie jest tak dużo, że największym problemem jest dotarcie do tych informacji, które są interesujące dla poszczególnych osób. Rozwiązanie tego problemu jest możliwe jedynie za pomocą narzędzi społecznościowych - mówi szef YouTube Polska Maciej Sojka.

REKLAMA

Czy YouTube nie zaczyna cierpieć na problem nadmiaru? Materiałów umieszczanych w serwisie jest coraz więcej.

Maciej Sojka, Head of YouTube Partnerships CEE, odpowiadający za współpracę z twórcami YouTube w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej: Kiedyś mieliśmy świat, który był odwróconą piramidą, czyli była gigantyczna liczba informacji i niewielka liczba kanałów dystrybucji. Cały wysiłek skupiał się na tym, żeby wyciąć informację tak, żeby ona się tam zmieściła - na pierwszą stronę gazety czy do 30-minutowego programu telewizyjnego i widz otrzymywał przetworzoną i uporządkowaną treść. To było prostsze, ale powodowało, że ginęła różnorodność i możliwość odnalezienia tego, co jest istotne dla poszczególnych osób.

Obecnie sytuacja wygląda tak, że tych treści jest dużo i największym problemem jest dotarcie do tych informacji, które są interesujące dla poszczególnych osób. A rozwiązaniem tego problemu jest jedynie możliwe za pomocą narzędzi społecznościowych. Czyli tak naprawdę w oparciu o grupę znajomych, którzy znają się, rozumieją i dzięki temu mogą sobie polecić rzeczy, które ich zainteresują.

Na YouTube to autorytety - osoby, które same odnoszą sukcesy, tworzą listy ciekawych materiałów do oglądania i te listy polecają innym użytkownikom. Są oni odpowiednikami dyrektorów programowych w telewizji, tylko nie są nominowani na stanowiska przez zarząd. Ich sukces zależy tylko od tego, czy będą polecać materiały, które będą się podobać innym użytkownikom.

Czy YouTube jest konkurencją dla telewizji ?

Powiedziałbym, że telewizja zawiera się w YouTube tzn., że YouTube jest dużo większy niż telewizja, bo można na nim znaleźć treści telewizyjne, których umieszczenie zależy oczywiście od decyzji stacji TV. Są takie rynki, gdzie jest ich bardzo mało, ale są i takie, gdzie jest ich mnóstwo. Na przykład w Turcji większość stacji publikuje swoje materiały na YouTube. Klasyczny program telewizyjny trwa kilkadziesiąt minut np. 25, 45 czy dwie godziny. A na YouTube można znaleźć coś, co jest 20 sekundowym nagraniem, ale i coś, co trwa 10 godzin.

Czy jednak telewizja nie ma większej siły oddziaływania?

Telewizja jest fantastycznym narzędziem do budowania świadomości marki, natomiast wcale nie buduje relacji bezpośredniej z widzem tak, jak to się dzieje na YouTube.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH