Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MakoLab: Powierzchnia handlowa wzrośnie o 7,5 proc. do 2014

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 27-03-2012, 13:19
MakoLab: Powierzchnia handlowa wzrośnie o 7,5 proc. do 2014
Mirosław Sopek, wiceprezes MakoLab SA

Prognozy na kolejne lata dla Polski wskazują na zwiększenie udziału dużych obiektów w strukturze sieci handlowych. Według szacunków, do 2014 roku w Polsce przybędzie ok. 670 000 m kw. powierzchni handlowych, co będzie oznaczało wzrost o ok. 7,5 proc. w porównaniu do stanu bieżącego - mówi dr Mirosław Sopek, wiceprezes MakoLab SA.

Handel jest jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki, a dzięki stałemu wzrostowi sprzedaży detalicznej Polska skutecznie opiera się globalnemu kryzysowi i może się poszczycić wzrostem PKB. W 2010 roku sprzedaż detaliczna zrealizowana w Polsce wyniosła 593 mld zł i była o 1,7 proc. wyższa niż rok wcześniej. Sprzedaż detaliczna w okresie od stycznia do listopada 2011 wzrosła o 11,2 proc. Szacowana liczba sklepów na koniec 2010 roku wyniosła ok. 346 tysięcy, przy czym zauważalny jest spadek liczby małych punktów handlowych i wyraźny wzrost placówek powyżej 100 m. kw. Na koniec 2011 roku w Polsce było 368 centrów handlowych.

Zgodnie z obowiązującym polskim prawem wszystkie punkty handlowe muszą rejestrować każdą transakcję. Jednakże dla branży istotne jest dokumentowanie wszelkich procesów sprzedażowych oraz stały monitoring informacji gospodarczych uzyskiwanych z sieci. Wybranie odpowiedniego systemu służącego do zarządzania procesami sprzedażowymi jest zatem jedną z kluczowych decyzji mających wpływ na funkcjonowanie całej sieci. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań mogących sprostać wymaganiom zarówno pojedynczego punktu, jak i wielodziałowych przedsiębiorstw.

Niezależnie czy system zarządzania procesami sprzedażowymi jest wykorzystywany w małej, czy dużej firmie istotnym elementem umożliwiającym sprawne funkcjonowanie punktu handlowego jest rejestracja oferowanych towarów i usług. Wygodne i elastyczne segregowanie dostępnych opcji znacznie ułatwia oraz przyspiesza pracę. Ważna jest także możliwość budowania list bądź grup towarowych z możliwością intuicyjnego sortowania i wyszukiwania.

Kolejną kwestią jest posiadanie dobrej bazy podmiotów występujących w dokumentach handlowych, magazynowych i finansowych. Gromadzenie danych dotyczących historii transakcji i rozliczeń oraz ich odpowiednia filtracja czy eksport do dowolnego formatu umożliwiają odpowiednie systemy do zarządzania sprzedaży, jak Fractus 2.0, autorski program firmy MakoLab. Fractus 2.0 umożliwia także realizowanie wielu innych kluczowych operacji, od zbierania i właściwego sortowania danych dotyczących stanów magazynowych, przez systemy rezerwacji i sprzedaży, kontrolujące oraz aktualizujące bazę zapasów, po analizy, a także wystawianie dokumentów sprzedażowych. Co ważne dla działu handlowego, pozwala ustawić opcję automatycznego naliczania marży oraz rabatów kosztowych, dzięki czemu proces przygotowania oferty jest mniej skomplikowany.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.