Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makro może wprowadzić na polski rynek nowy format hurtowni

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-02-2012, 10:55
Makro może wprowadzić na polski rynek nowy format hurtowni
Prezes Makro C&C Polska, Sylweriusz Faruga fot. portalspozywczy.pl/żelaznastudio

- Na świecie zarządzamy kilkoma różnymi formatami hal. Nie wykluczam, że w przyszłości będziemy chcieli także w Polsce wprowadzić kolejny format, tak aby lepiej zaspokajać potrzeby naszych klientów - mówi w rozmowie z serwisami www.portalspozywczy.pl i www.dlahandlu.pl prezes Makro C&C Polska, Sylweriusz Faruga. Prezes nie zdradza jednak szczegółów dotyczących nowych projektów.

Obecnie niemiecki koncern dystrybucyjny rozwija dwa podstawowe formaty placówek. Duże hale cash&carry powstają w największych aglomeracjach miejskich (ich powierzchnia oscyluje wokół 10 tys. mkw.) oraz małe hurtownie tzw. Makro Punkty (o powierzchni ok. 2 tys. mkw.).

- Nie wszędzie są potrzebne wielkie hale o powierzchni 10 tys. mkw. Dlatego ruszyliśmy z Makro Punktami. Mamy w portfolio hale o różnej wielkości, co pozwala nam lepiej dostosowywać się do danego rynku. Poprawiamy i uprzyjemniamy handlowanie nam i klientom w zależności od ich potrzeb: sektor HoReCa czy non-food, pełnią różne role w większych i mniejszych miejscowościach. Ponadto Makro Punkty mają rysy lokalne. To pokazuje, że nawet w ramach 2 tys. mkw. można efektywnie manewrować przestrzenią - wyjaśnia Sylweriusz Faruga.

Pod koniec 2011 roku Makro otworzyło pięć Makro Punktów, w Nowym Targu, Gorzowie Wielkopolskim, Tarnobrzegu, Pile i Jeleniej Górze, obecnie ma ich już 10. - Makro Punkty, w porównaniu z wielkimi obiektami, to relatywnie niskonakładowe inwestycje. Przygotowywaliśmy się do nich bardzo starannie od strony logistycznej i kosztowej. Nabraliśmy już doświadczenia, wiemy jak i czym się kierować przy wyborze lokalizacji. W I kw. 2012 roku podsumujemy działalność naszych mniejszych hal cash&carry i zdecydujemy się na kolejne kroki - tłumaczy prezes Makro C&C Polska.

Dystrybutor chce także rozwijać największy format hurtowni, pierwszym znakiem ożywienia inwestycyjnego, po kilkuletnim przestoju było uruchomienie (pod koniec 2011r.) drugiej, dużej hali Makro w Krakowie.

- Otwarcie drugiej hali Makro Cash&Carry w Krakowie to nie przypadek, ten rynek rozwija się bardzo dynamicznie, zwłaszcza od strony HoReCa. Jest jeszcze kilka dużych miast, gdzie jest potencjał do przyjęcia hal Makro. W Warszawie mamy trzy hale, w Łodzi dwie. Nowy obiekt w Krakowie jest dla nas naturalnym krokiem i chcemy sprawdzić jak zadziała - mówi Sylweriusz Faruga.

W Polsce Makro Cash & Carry działa od 15 lat i ma 40 hal (w tym już 10 hurtowni mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 000 mkw.. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • M.P. 11-02-2012, 10:48:
robiłem spore zakupy do swojego sklepu dział mięsny jeszcze jakoś kiedyś to wychodziło w obecnej chwili macro ma drożej niż ja sprzedaję jaki to hurt w dwóch konkurencyjnych hurowniach jest ten sam towar zdecydowanie taniej jak to jest ?prezesi są pazerni olali sklepy gdyby nie chińczycy i detal to na dziale mięsnym panował by smród
  • Maria 08-02-2012, 12:02:
Robiłabym zakupy zaopatrzenia do sklepu, gdyby były w Makro produkty od naszych regionalnych producentów bo ludzie o te często pytają. Muszę więc zaopatrywać się w innych hurtowniach bo inaczej klientki mówią wprost, że idą do innego sklepu poszukiwać ten czy inny produkt. to juz nie te czasy, że wszyscy kupowali z Winiar, Kamisa, Stoisławia czy Krosa albo Kupca bo z tych firm już dawno pogorszyła się jakość. Teraz ludzie chcą mieć ten produkt, który może kupić na miejscowym bazarze, czyli wyrabiany gdzieś w pobliżu bo ci producenci nie robią masowo i dbają o jakość.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH