Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Makro prowadzi reorganizację; będzie aktywna dystrybucja zamiast Makro Punktów

Sieć hurtowa MAKRO dopasowuje system aktywnej dystrybucji i format cash & carry do lokalnych potrzeb rynkowych. Rozpoczęły się inwestycje w adaptację formatów hal i rozwiązania dla profesjonalnych klientów.

Makro prowadzi reorganizację; będzie aktywna dystrybucja zamiast Makro Punktów
fot. makro.pl

Obecnie MAKRO koncentruje się na dalszym rozwoju, redukując jednocześnie kompleksowość swojego modelu biznesowego. Głównym filarem strategii jest dopasowanie modelu biznesowego firmy do lokalnych rynków poprzez duże inwestycje w rozbudowę rozwiązań dla profesjonalnych klientów sieci. 

- Jednocześnie, na podstawie dogłębnej analizy potencjału rozwojowego naszych hal uznaliśmy, że w kilku lokalizacjach jest on ograniczony. Jesteśmy również przekonani, że w tych lokalizacjach możemy zapewnić naszym klientom dużą lepszą obsługę poprzez aktywną dystrybucję - mówi Eric Poirier, prezes firmy.

- W związku z tym podjęliśmy decyzję o zamknięciu naszej hali w Szczawnie Zdroju oraz 10 z 11 małych formatów „satelitów”, tzw. MAKRO Punktów (z wyjątkiem lokalizacji w Słupsku). Wszystkie te formaty odpowiadają za mniej niż 4 proc. naszego obrotu. Przeanalizowaliśmy także efektywność pozostałych hal oraz ich wyniki biznesowe w odniesieniu do potencjału lokalnych rynków. Bazując na tych analizach, będziemy także dopasowywać ich wielkość oraz strukturę organizacyjną, zmniejszając liczbę pracowników tam, gdzie jest to absolutnie konieczne - dodaje.

- Dzisiaj rozpoczynają się przewidywane prawem konsultacje ze związkami zawodowymi dotyczące zwolnień grupowych, podczas których omawiane będą zasady i kryteria przeprowadzenia procesu zwolnień - mówi Hanna Dereszyńska, dyrektor pionu personalnego, członek zarządu MAKRO Polska.

- Zdajemy sobie sprawę, że dla pracowników dotkniętych tymi zmianami będzie to trudne doświadczenie, z tego względu dopełnimy wszelkich starań, by zostały one przeprowadzone w sposób profesjonalny, z zachowaniem standardów społecznych - zaznacza Dereszyńska.

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel hurtowy RSS ALERT    /    Makro RSS ALERT    /    Makro Punkt RSS ALERT    /    Hanna Dereszyńska RSS ALERT    /    Eric Poirier RSS ALERT    /    Makro Cash and Carry RSS ALERT    /    zwolnienia grupowe RSS ALERT    /    zwolnienia RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • baraja 2016-05-23 17:53:31
    może czas \"dogłębnie\" przeanalizować półkowe ceny? W hurcie raczej nie powinno być drożej (i to znacznie) niż w dyskontach (?)
  • MakroPunktowiec 2016-05-23 20:17:30
    Witam, jestem pracownikiem MP i powiem szczerze ze nikt nie ma pojęcia jak ta struktura wygląda, żaden prezes czy dyrektor. Pracuje się ciężko, jeden pracownik ogarnia wszystko - multifunkcyjny i to na nie pełnych etatach w dodatku za śmieszne pieniądze. Kadra kierownicza tez za tyle co maja na głowie to zarabia słabo. Zamówienia robi na hale komorka w centrali, jak ktoś oddalony od hali może wiedzieć ile czego zamówić, oczywiście sa programy, tabelki statystyki pierdy ciotki gerdy. Firma powinna zacząć ostre roszady na górze w CWB a nie zamykać MP, owszem lokalizacje kilku MP są nie trafione ale są takie z ogromnym potencjałem jak Radom gdzie rynek Horeca się bardzo rozwija na wysokiej marży ale po co lepiej zamknąć i zdusić w zarodku. Wymienić wszystkich w dziale handlowym, kupcy głupcy którzy myślą tylko o swoim portfelu przy negocjacji, konkurencja potrafi mieć ceny od dostawcy w super ofertach a Makro nie czyli cos jest nie tak z kupcami. Było kilku kupców którzy chcieli coś dla tej firmy zrobi ale firma się ich pozbyła lub dala im odejść do konkurencji. Dzial handlowy porażka. Dział marketingu dajcie spokój oferty nie trafione i powtarzające się z roku na rok te same to jak zjeść kotleta którego sie wydaliło. Za dużo myślą schematowo i prezes który ani razu nie był. W Makro Punkcie co on może wiedzieć o tym schemacie i problemach na hali jak on tylko widzi czubek własnego nosa i podnieca się jakimiś wyciętymi z gazet mottami wysyłanymi co dwa tygodnie. Polityczna firma bez przyszłości. Pora się obudzić zarządzie i zacząć myśleć o ludziach a nie o sobie, zachowujecie się jak politycy. Tutaj klient jest najważniejszy. Dodam jeszcze ze wiecznie jakieś oferty z gazetki czy sms nie działają ze strony informatycznej bo dział MDM jest rozsypany. W XXI wieku gdzie technologie sa na porządku dziennym to tam czas się zatrzymał. Jeżeli chcecie to mogę szerzej opowiedzieć o tym i o tamtym.
  • Były 2016-05-23 22:18:10
    Byłem Fomem w Szczawnie kiedyś. Szkoda ludzi. Dobrze że chociaż zostają PH i będą pracować pod halą Wrocławską. Marko wydało bardzo dużo środków aby w szczawnie postawić multistore z którego nie potrafiło samo skorzystać. MP z Jeleniej Góry robił co mógł. Szkoda. Osobiście szkoda że hala Makro Szczawno umiera. Ale z drugiej strony nigdy nie powinno jej tam być. EC zasówa w Kłodzku. Tam powinien być makro Punkt. Wroclaw w tym czasie powinien się przekształcać mocniej w delivery.
  • mp 2016-05-23 23:17:45
    no cóż \"Były\" i \"MP\" nic dodać, nic ująć... pozdrawiam przede wszystkim rodzinę MP i \"Byłego\"z byłej hali macierzystej. Życzę sukcesów i stabilności zawodowej pozdrawiam
  • nico 2016-05-24 10:22:45
    Współpracuję z makro kilka ładnych lat i z doświadczenia stwierdzam za co się nie wezmą to spieprzą.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.175.190.77
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.