REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Makro rośnie o 4,4 proc., Real spada o 1,4 proc.

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 30-10-2012, 11:43
Makro rośnie o 4,4 proc., Real spada o 1,4 proc.

Pomimo trudności ekonomicznych Metro Group spodziewa się wzrostu sprzedaży w całym 2012 roku oraz wyniku EBIT na poziomie 2 mld euro. Dla sieci hal Makro wyniki sprzedaży dla Europy Wschodniej za 9 miesięcy 2012 roku wrosły o 4,4 proc. do 8,7 mld euro. W lokalnej walucie wzrost wyniósł 5,4 proc. Wzorst likie for like wyniósł 1,8 proc. W tym samym czasie Real zanotował spadek sprzedaży like for like.

REKLAMA

Na poziomie Grupy sprzedaż w III kwartale wzrosła o 2 proc. rok do roku i osiągnęła wartość 15,9 mld euro. EBIT w III kwartale przed jednorazowymi zdarzeniami osiągnął poziom 398 mln euro względem 614 mln euro w III kwartale 2011 roku. - Patrząc na wynki przez pryzmat trudnej sytuacji ekonomicznej będziemy kontynuowali prowadzone zmiany. Jesteśmy przekonani, że jesteśmy na dobrej drodze, która wyznaczają strategiczne decyzje podjęte dotychczas - powiedział Olaf Koch, prezes firmy Matro Group.

Od stycznia do września 2012 roku sprzedaż całej grupy wzrosła o 1,5 proc. do 47,4 proc. względem 46,7 mld euro w 9 miesiącach 2011 roku. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 0,6 proc. do 15,9 mld euro (15,8 mld euro w III kwartale 2011 roku).

Sprzedaż działów zagranicznych od stycznia do września 2012 roku wzrosła o 2,2 proc. do 29,5 mld euro (w lokalnej walucie o 2 proc.). W trzecim kwartale sprzedaż na rynkach międzynardowych wzrosła o 2,2 proc., do 10 mld euro ( w lokalnej walucie o 0,7 proc.).

Zachodnia Europa odnotowała spadki o 2,9 proc. do 14,3 mld euro po 9 miesiącach 2012 roku oraz w III kwartale spadek o 5,4 proc. do 4,7 mld euro. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła od stycznia do września 2012 roku wzrosła o 3,8 proc. do 12,6 mld euro. W lokalnej walucie sprzedaż wzrosła o 5,2 proc. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 6,2 proc. do 4,4 mld euro ( w lokalnej walucie o 4,8 proc.) Od stycznia do wześnia 2012 sprzedaż marek własnych sieci, należących do Metro wzrosła o 10 proc. do 5,5 mld euro względem 9 miesięcy 2011 roku, gdy wynosiła 5 mld euro.

Dla sieci hal Makro wyniki sprzedaży dla Europy Wschodniej za 9 miesięcy 2012 roku wrosły o 4,4 proc. do 8,7 mld euro. W lokalnej walucie wzrost wyniósł 5,4 proc. Wzorst likie for like wyniósł 1,8 proc.

Dla sieci Real wyniki sprzedaży dla Europy Wschodniej po pierwszych 9. miesiącach spadły o 1,4 proc. do 2,1 mld euro. W lokalnej walucie wzrost wyniósł 1,3 proc. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 1,3 proc. do 0,7 mld euro ( w lokalnej walucie wzrost o 0,7 proc.). Wyższa sprzedaż żywności skompensowała spadek sprzedaży produktów non food. Wsyztskie kraje z wyjątkiem Polski zanotowały wzrost sprzedaży like for like. W niemieckim Realu sprzedaż online była wyższa o 1/3 względem 9 miesięcy 2011 roku i wyniosła 21 mln euro. W trzecim kwartale połączono też stronę korporacyjną i sklepu online pod jednym adresem real.de.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH