Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Makro uruchomiło platformę handlową sklepblisko.pl. Sklepy osiedlowe będą mogły otwierać własne e-sklepy

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-01-2012, 13:03
Makro uruchomiło platformę handlową sklepblisko.pl. Sklepy osiedlowe będą mogły otwierać własne e-sklepy
Odido

Każdy osiedlowy sklep będzie mógł uruchomić własny sklep internetowy Sklepblisko.pl. Taką możliwość zaoferowała franczyzobiorcom sieci OdiDo sieć hurtowni Makro Cash & Carry. Projekt jest rozwijany współpracy z firmą zewnętrzną, ale jest jego jedynym właścicielem jest Makro.

- Testy platformy sklepblisko.pl prowadzone są w kilku sklepach na terenie Warszawy i Katowic i okolic. Obecnie jesteśmy w fazie pilotażowej projektu - działa sklep w Warszawie, obsługujący część górnego Mokotowa oraz sklepy w obrębie katowickiej hali Makro - mówi Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i komunikacji wewnętrznej Makro Cash & Carry Polska.

I dodaje: - Zainteresowanie ze strony franczyzobiorców OdiDo jest duże, jednak kolejnych właścicieli będziemy zapraszać do projektu w drugim kwartale, ponieważ obecnie narzędzie jest w fazie pilotażowej, ograniczając nas do kilku placówek.

Przedstawicielka Makro nie chce jednak zdradzić, jak uruchomienie e-sklepu wpływa na wzrost obrotów sklepów, które zdecydowały się na udział w projekcie.

Projekt Makro działa na bazie wspólnej dla wszystkich sklepów platformy internetową sklepblisko.pl. Klient logując się na platformie wprowadza swój kod pocztowy, co pozwala zlokalizować najbliższy sklep, w którym może on złożyć zamówienie.

Właściciele sklepów mają wolną rękę: sami decydują o zasięgu dostaw, godzinach i przedziale czasowym ich realizacji oraz formie płatności za zakupy, samodzielnie też wybierają asortyment, korzystając z listy opracowanej przez Makro.

Na starcie oferta obejmuje około 4000 indeksów, w tym wyroby marek własnych ARO i Fine Food, jest też alkohol.

Na jakich zasadach Makro będzie udostępniać franczyzobiorcom know-how? - Makro przekazuje know-how w formie tool box'u, dodatkowo będzie istniała możliwość indywidualnej konsultacji z doradcami Makro i szkoleń dotyczących systemu, aspektów prawnych i know-how dotyczącego sprzedaży internetowej - wyjaśnia Magdalena Figurna z Makro Cash & Carry Polska.

W momencie zaoferowania usługi szerszemu gronu detalistów proces uruchamiania kolejnych e-sklepów w ramach platformy będzie wyglądał następująco: - Podpisujemy umowę, wprowadzamy sklep do systemu, przeprowadzamy szkolenie dla detalisty i jego pracowników, sklep zaczyna sprzedaż przez internet. Takie elementy jak asotyment, cennik, obszar dostawy czy koszty tej dostawy są definiowane przez samego detalistę. Oczywiście, w czasie spotkań klient zostanie zapoznany z know-how, sama umowa zaś określa pewien standard, ale finalnie to detalista jest osobą odpowiedzialną za swój sklep i jego strategię - tłumaczy przedstawicielka Makro. - Koszt korzystania z systemu ustalimy, gdy zacznie być powszechnie dostępny - dodaje.

W Polsce Makro Cash & Carry działa od 15 lat i zatrudnia w Polsce około 7,5 tys. osób Sieć ma obecnie 39 hal (w tym już dziewięć hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej wynosi ponad 270 tys. mkw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.