Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Małe sklepy korzystają na wzroście rynku wina w Polsce

  • Autor: pr, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2015, 14:21

10 proc. w skali roku i 18,3 proc. w skali ostatnich dwóch miesięcy - taki wzrost w 2014 r. zanotowała kategoria win stołowych, sprzedawanych w sklepach o powierzchni poniżej 300 metrów kwadratowych.

W tym samych czasie wzrost kategorii w sklepach powyżej 300 metrów kwadratowych był zdecydowanie mniejszy i osiągnął odpowiednio w skali roku i w ciągu ostatnich dwóch miesięcy: 4,2 proc. i 1,4 proc. Dane te pochodzą z badań przygotowanych przez firmę Nielsen, obejmujących okres: luty 2014 - styczeń 2015.

Z badań wynika, że zgodnie z prognozami, wino na tle innych kategorii notuje stały, dynamiczny wzrost. Zaskakuje jednak kanał dystrybucji, który rozwija się najszybciej. Wbrew utrzymywanej przez ostatnie lata tendencji do powiększającej się sprzedaży w dyskontach, w roku 2014 największy wzrost notują sklepy o powierzchni poniżej 300 metrów kwadratowych, które do tej pory nie były ważnym kanałem dla kategorii.

Wśród wszystkich segmentów wina, najwięcej wart jest na ten moment rynek win stołowych. Jego wartość to ponad 1,4 miliarda złotych. Rośnie również sprzedaż win wytrawnych, które przez lata ustępowały winom słodkim i półwytrawnym. Z badań wynika, że ich sprzedaż wzrosła w zeszłym roku o 24 proc. Przybywa również amatorów win słodkich - ta kategoria zanotowała wzrost na poziomie 18 proc.

Wyniki badań, przeprowadzonych przez Nielsen dokumentują ważną zmianę w sposobie zachowania polskich konsumentów. Cieszy nas fakt, że Polacy co raz chętniej kupują wina w mniejszych sklepach, które do tej pory były przez nich rzadziej wybierane. Naszym zdaniem, to efekt znacznego polepszenia oferty kategorii w tego typu placówkach. Widzimy w tym zjawisku spory udział Faktorii Win, która stara się uświadomić właścicielom sklepów jak dobre zarządzanie kategorią win w sklepie może przynieść realny zysk oraz wspiera ich, dostarczając narzędzia sprzedażowe i przede wszystkim wina dobrane do potrzeb Polaków - komentuje Michał Groniewski, dyrektor marketingu w Grupie Eurocash.

 

Wyniki badań Nielsena to także dobra prognoza na przyszłość. Kategoria, która od wielu lat stale się rozrasta, utrzymuje tempo wzrostu, a nawet przyspiesza. Co raz bardziej ugruntowana świadomość konsumentów, świadczy również o potrzebie poszerzania wiedzy na temat kategorii i jej różnorodności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.