REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Małe sklepy korzystają na wzroście rynku wina w Polsce

  • Autor: pr, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-03-2015, 14:21

10 proc. w skali roku i 18,3 proc. w skali ostatnich dwóch miesięcy - taki wzrost w 2014 r. zanotowała kategoria win stołowych, sprzedawanych w sklepach o powierzchni poniżej 300 metrów kwadratowych.

REKLAMA

W tym samych czasie wzrost kategorii w sklepach powyżej 300 metrów kwadratowych był zdecydowanie mniejszy i osiągnął odpowiednio w skali roku i w ciągu ostatnich dwóch miesięcy: 4,2 proc. i 1,4 proc. Dane te pochodzą z badań przygotowanych przez firmę Nielsen, obejmujących okres: luty 2014 - styczeń 2015.

Z badań wynika, że zgodnie z prognozami, wino na tle innych kategorii notuje stały, dynamiczny wzrost. Zaskakuje jednak kanał dystrybucji, który rozwija się najszybciej. Wbrew utrzymywanej przez ostatnie lata tendencji do powiększającej się sprzedaży w dyskontach, w roku 2014 największy wzrost notują sklepy o powierzchni poniżej 300 metrów kwadratowych, które do tej pory nie były ważnym kanałem dla kategorii.

Wśród wszystkich segmentów wina, najwięcej wart jest na ten moment rynek win stołowych. Jego wartość to ponad 1,4 miliarda złotych. Rośnie również sprzedaż win wytrawnych, które przez lata ustępowały winom słodkim i półwytrawnym. Z badań wynika, że ich sprzedaż wzrosła w zeszłym roku o 24 proc. Przybywa również amatorów win słodkich - ta kategoria zanotowała wzrost na poziomie 18 proc.

Wyniki badań, przeprowadzonych przez Nielsen dokumentują ważną zmianę w sposobie zachowania polskich konsumentów. Cieszy nas fakt, że Polacy co raz chętniej kupują wina w mniejszych sklepach, które do tej pory były przez nich rzadziej wybierane. Naszym zdaniem, to efekt znacznego polepszenia oferty kategorii w tego typu placówkach. Widzimy w tym zjawisku spory udział Faktorii Win, która stara się uświadomić właścicielom sklepów jak dobre zarządzanie kategorią win w sklepie może przynieść realny zysk oraz wspiera ich, dostarczając narzędzia sprzedażowe i przede wszystkim wina dobrane do potrzeb Polaków - komentuje Michał Groniewski, dyrektor marketingu w Grupie Eurocash.

 

Wyniki badań Nielsena to także dobra prognoza na przyszłość. Kategoria, która od wielu lat stale się rozrasta, utrzymuje tempo wzrostu, a nawet przyspiesza. Co raz bardziej ugruntowana świadomość konsumentów, świadczy również o potrzebie poszerzania wiedzy na temat kategorii i jej różnorodności.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 110) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH