Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Małe sklepy potrzebują wsparcia

  • Autor: pr
  • Data: 16-05-2013, 16:53

- Główną siłą napędzającą naszą gospodarkę w województwie kujawsko-pomorskim są małe przedsiębiorstwa - powiedziała Hanna Wygocka, dyrektor biura Kujawsko-Pomorskiego Związku Pracodawców i Przedsiębiorców w trakcie panelu „Jak poprawić wyniki sklepów osiedlowych", który odbył się w Bydgoszczy w ramach warsztatów zorganizowanych przez Carrefour Polska dla właścicieli małych sklepów z województwa kujawsko-pomorskiego.

- Obecnie jednak firmy te często potrzebują wsparcia. Priorytetem dla nich nie są już inwestycje, tak jak to miało miejsce jeszcze kilka lat temu, lecz utrzymanie lub przywrócenie płynności finansowej. KPZPiP prowadzi wiele działań, jak m.in. punkt konsultacyjny czy organizacja szkoleń, które wspierają przedsiębiorców z regionu - wyjaśniała Hanna Wygocka.

Zdecydowana większość podmiotów gospodarczych w województwie kujawsko-pomorskim należy do sektora MŚP - aż 95 proc. firm w regionie stanowią mikroprzedsiębiorstwa. Odgrywają one olbrzymią rolę w rozwoju gospodarki w województwie. Największy odsetek spośród nich zajmuje się handlem (ponad 28 proc. według danych Głównego Urzędu Statystycznego). Jednak już w 2011 r. sektor ten zmniejszył się o ok. 4 proc, mimo że w danym okresie znacznie wzrosła liczba firm w regionie. Nie oznacza to jednak, że sektor handlowy nie ma przyszłości. Wręcz przeciwnie, może on stale zwiększać swoją rentowność, musi tylko dostosować się do zmieniających się oczekiwań klienta. Rozwiązaniem pomagającym zwiększyć rentowność własnego sklepu jest franczyza z doświadczonym partnerem, m.in. takim jak Carrefour.

Według Marka Lipki, Dyrektora ds. Operacyjnych Franczyzy w Carrefour Polska, problemy małych sklepów osiedlowych wynikają ze stosowania przez ich właścicieli logiki hurtu, która dla tego segmentu niestety nie sprawdza się i jest jedną z przyczyn słabej rentowności placówek handlowych.

- Hipermarkety nie zagrażają małym sklepom spożywczym - stwierdził podczas panelu Marek Lipka. - Na rynku jest miejsce dla wszystkich formatów handlowych, pod warunkiem, że każdy sklep uwzględni potrzeby klienta. Mały sklep osiedlowy ma wiele atutów: lojalność klienta, bliskość czy dogodne godziny otwarcia. Dzisiaj właścicielom sklepów często brakuje dobrego konceptu handlowego, odpowiednich narzędzi potrzebnych do analizy wyników oraz spójnej koncepcji działania. Partnerski model franczyzy jaki oferuje Carrefour jest dla nich właściwym rozwiązaniem - podkreślił Marek Lipka.

Carrefour to lider wielkiej dystrybucji. Francuski operator swoje sklepy: hipermarkety, supermarkety i sklepy osiedlowe rozwija w ponad 30 krajach świata. Od ponad 30 lat firma skutecznie rozwija także sklepy franczyzowe. W Polsce Carrefour rozwija dwa koncepty sklepów franczyzowych. Pierwszy z nich to Carrefour Express minimarket z zielonym logo - sklepy o powierzchni od 100 do 500 m2, zlokalizowane w dużych, średnich i małych miastach oraz na terenach wiejskich. Drugim formatem jest Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo - sklepy samoobsługowe, przeznaczone do lokalizacji typowo miejskich. Carrefour rozwija także sieć sklepów Globi, są to placówki o powierzchni mniejszej niż 100 mkw. z małych miejscowości i terenów wiejskich.

Obecnie w Polsce działa już ponad 340 sklepów franczyzowych pod szyldem Globi i Carrefour Express. W kolejnych latach Carrefour Polska zamierza utrzymać dynamiczne tempo rozwoju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH