Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Małe sklepy rosną w siłę

Małych sklepów ubywa, ale ich pozycja rynkowa nie słabnie — wręcz przeciwnie. Według Eurocashu, tylko dyskonty mają równie dobre perspektywy. Powracające jak bumerang pogłoski o śmierci drobnego handlu w Polsce były znacznie przesadzone - informuje "Puls Biznesu".

Małe sklepy rosną w siłę
fot. Shutterstock

Choć liczba małych sklepów spada, a udziały rynkowe są mniejsze niż kilka lat temu, na tle rynku są one nadal bardzo silne i nie wygląda na to, by miały osłabnąć. W ubiegłym roku wartość sprzedaży artykułów FMCG (dobra szybkozbywalne) w tym kanale nawet wzrosła.

Giełdowy Eurocash, którego biznes oparty jest na zaopatrywaniu takich sklepów, jest przekonany, że pozytywny trend się utrzyma.

Dominik Kasperek, dyrektor centrum zakupów w Eurocashu mówi, że przez ponad 20 lat panowało przekonanie, że tradycyjny, małoformatowy handel w Polsce stanie się marginesem i będzie tak, jak na zachodzie Europy, gdzie jego udział w obrotach sięga 10 proc. Tak się jednak nie stało i już wiadomo, że się nie stanie — to teraz obok dyskontów najbardziej atrakcyjny i perspektywiczny segment rynku, w którym udziały tracą hipermarkety i duże supermarkety, które przestały być już tak atrakcyjne dla klientów. Zaznacza, że jest jednak dużo do zrobienia, by sklepy małoformatowe odpowiadały na oczekiwania konsumentów. 

Przedstawiciel Eurocashu podkreśla, że małe sklepy w Polsce mają swoją specyfikę i spełniają inną rolę niż ich odpowiedniki w krajach Europy Zachodniej. Dominik Kasperek wskazuje, że gdy stało się jasne, że małoformatowe sklepy w Polsce będą ciągle silne, oczekiwano przeistoczenia ich w format convenience, czyli w sklepy, w których robi się uzupełniające zakupy i nie zwraca specjalnie uwagi na cenę — dlatego w zależności od kategorii jest tam nawet o 30 proc. drożej niż w dyskontach. To się również nie sprawdziło: konsument w Polsce oczekuje od małych sklepów czegoś zupełnie innego.

Według dyrektora zakupów centralnych w Eurocashu, polscy klienci w małych sklepach robią rutynowe, codzienne zakupy, dlatego muszą mieć w nich szeroki asortyment, którego ceny nie powinny odbiegać od cen dyskontowych o więcej niż 10 proc., a w przypadku niektórych kategorii być na tym samym poziomie.

Całość w "Pulsie Biznesu"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    sklepy tradycyjne RSS ALERT    /    handel tradycyjny RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT    /    Dominik Kasperek RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.