REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Maleje udział super- i hipermarketów na korzyść dyskontów i handlu online

  • Autor: money.pl
  • Data: 30-07-2016, 13:46
Maleje udział super- i hipermarketów na korzyść dyskontów i handlu online
Fot. shutterstock

Rynek handlu detalicznego zmienia się. Maleje udział super- i hipermarketów na korzyść dyskontów i handlu online. Choć tego trendu raczej nie da się odwrócić, można zminimalizować straty z nim związane - podaje money.pl.

REKLAMA

Nasilająca się transformacja rynkowa – podyktowana zmianami demograficznymi i przyzwyczajeniami konsumentów – sprawia, że producenci, jak i sieci handlowe stoją przed koniecznością zmiany dotychczasowej strategii. Dotyczy to przede wszystkim wielkopowierzchniowych sklepów, które z roku na rok notują coraz gorsze wyniki operacyjne.

Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Bain & Company. Wspólnie ze stowarzyszeniem producentów dóbr konsumpcyjnych AIM postanowili określić najważniejsze wyzwania stojące przed branżą handlu detalicznego. Na podstawie wyników wyróżnili trzy główne trendy rynkowe, z którymi sektor boryka się od kilku lat. Są to kolejno:

- osłabienie wyników hiper- i supermarketów,

- niepohamowany wzrost dyskontów,

- wzrost roli e-handlu.

Bain & Company opracował dwa niezależne scenariusze europejskiego rynku handlu detalicznego:

- Scenariusz podstawowy. Rynek detaliczny będzie rosnąć na niezmiennym poziomie. Wzrost hiper- i supermarketów spowolni o 1 p.p., a sprzedaż online się potroi.

- Scenariusz przyspieszony. Cały rynek detaliczny będzie rozwijać się w dotychczasowym tempie, przy czym sieci dyskontowe podobnie jak e-handel będą rosnąć o 2 p.p. szybciej niż pozostała część rynku. W tym samym czasie wartość udziału hiper- i supermarketów zmniejszy się o 3 p.p.

W obu wariantach pewne jest jedno – handel detaliczny w Europie czekają zmiany. W scenariuszu podstawowym do 2025 r. udział w rynku modelu big-box obniży się o 11 proc., w wersji przyspieszonej - aż o 22 proc.

Czytaj więcej w serwisie money.pl

 

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH