Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Maleje udział super- i hipermarketów na korzyść dyskontów i handlu online

Rynek handlu detalicznego zmienia się. Maleje udział super- i hipermarketów na korzyść dyskontów i handlu online. Choć tego trendu raczej nie da się odwrócić, można zminimalizować straty z nim związane - podaje money.pl.

Maleje udział super- i hipermarketów na korzyść dyskontów i handlu online
Fot. shutterstock

Nasilająca się transformacja rynkowa – podyktowana zmianami demograficznymi i przyzwyczajeniami konsumentów – sprawia, że producenci, jak i sieci handlowe stoją przed koniecznością zmiany dotychczasowej strategii. Dotyczy to przede wszystkim wielkopowierzchniowych sklepów, które z roku na rok notują coraz gorsze wyniki operacyjne.

Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Bain & Company. Wspólnie ze stowarzyszeniem producentów dóbr konsumpcyjnych AIM postanowili określić najważniejsze wyzwania stojące przed branżą handlu detalicznego. Na podstawie wyników wyróżnili trzy główne trendy rynkowe, z którymi sektor boryka się od kilku lat. Są to kolejno:

- osłabienie wyników hiper- i supermarketów,

- niepohamowany wzrost dyskontów,

- wzrost roli e-handlu.

Bain & Company opracował dwa niezależne scenariusze europejskiego rynku handlu detalicznego:

- Scenariusz podstawowy. Rynek detaliczny będzie rosnąć na niezmiennym poziomie. Wzrost hiper- i supermarketów spowolni o 1 p.p., a sprzedaż online się potroi.

- Scenariusz przyspieszony. Cały rynek detaliczny będzie rozwijać się w dotychczasowym tempie, przy czym sieci dyskontowe podobnie jak e-handel będą rosnąć o 2 p.p. szybciej niż pozostała część rynku. W tym samym czasie wartość udziału hiper- i supermarketów zmniejszy się o 3 p.p.

W obu wariantach pewne jest jedno – handel detaliczny w Europie czekają zmiany. W scenariuszu podstawowym do 2025 r. udział w rynku modelu big-box obniży się o 11 proc., w wersji przyspieszonej - aż o 22 proc.

Czytaj więcej w serwisie money.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel detaliczny RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    supermarkety RSS ALERT    /    hipermarkety RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.90.109.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.