Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Małgorzata Jankowska-Blank z Gemiusa: Za podatek od e-sklepów zapłacą konsumenci

  • Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-01-2016, 14:33
Małgorzata Jankowska-Blank z Gemiusa: Za podatek od e-sklepów zapłacą konsumenci
Małgorzata Jankowska-Blank, szef departamentu prawnego w firmie Gemius. For. Gemius

Podatek od e-handlu utrudni funkcjonowanie sklepów, z których dużą liczbę stanowią często startupy, dla których niskie koszty działalności są podstawą – mówi Małgorzata Jankowska-Blank, szef departamentu prawnego w firmie Gemius.

Małgorzata Jankowska-Blank uważa, że nie powinno się wprowadzać jednakowego podatku dla handlu tradycyjnego i e-handlu.

– E-sklepy już dziś borykają się z całą gamą obowiązków prawnych, które nie dotyczą handlu tradycyjnego: choćby 14-dniowy termin na odstąpienie od umowy. W tej sferze ustawodawca nie zadbał o jednakowe środowisko prawne – mówi ekspertka.

Dodaje, że  wprowadzenie podatku od e-handlu będzie miało wpływ na konkurencyjność polskich podmiotów wobec zagranicznych.

– Polskie e-sklepy w kosztach swojej działalności będą musiały uwzględnić daninę, którą nie zostaną obciążeni ich zagraniczni konkurenci. Czysto rynkową decyzją będzie w takim wypadku podniesienie cen oferowanych towarów. A wyższe ceny oznaczają odpływ klientów do tańszej konkurencji. Aktualnie na szczeblu unijnym trwają prace, które mają zlikwidować istnienie barier  zniechęcających np. polskich konsumentów do robienia online zakupów w e-sklepach zarejestrowanych w pozostałych krajach UE. A podatek będzie zachętą do robienia zakupów u zagranicznej konkurencji – tłumaczy ekspertka Gemiusa.

Zdaniem Małgorzaty Jankowskiej-Blank podatek zdecydowanie spowolni rozwój tej branży, a właściciele e-sklepów mogą zacząć je przenosić do innych krajów.

– Optymalizacja kosztów prowadzenia działalności sama nasuwa się jako rozwiązanie – stwierdza ekspertka. 

Tłumaczy, że podatek nałożony na e-sklepy zdecydowanie zahamuje rozwój polskiego e-commerce.

– Obawiam się również, że tradycyjny handel także napotka dodatkowe trudności, a w rezultacie to my, konsumenci będziemy płacić więcej – podsumowuje Małgorzata Jankowska-Blank. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.