REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Małgorzata Jankowska-Blank z Gemiusa: Za podatek od e-sklepów zapłacą konsumenci

  • Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-01-2016, 14:33
Małgorzata Jankowska-Blank z Gemiusa: Za podatek od e-sklepów zapłacą konsumenci
Małgorzata Jankowska-Blank, szef departamentu prawnego w firmie Gemius. For. Gemius

Podatek od e-handlu utrudni funkcjonowanie sklepów, z których dużą liczbę stanowią często startupy, dla których niskie koszty działalności są podstawą – mówi Małgorzata Jankowska-Blank, szef departamentu prawnego w firmie Gemius.

REKLAMA

Małgorzata Jankowska-Blank uważa, że nie powinno się wprowadzać jednakowego podatku dla handlu tradycyjnego i e-handlu.

– E-sklepy już dziś borykają się z całą gamą obowiązków prawnych, które nie dotyczą handlu tradycyjnego: choćby 14-dniowy termin na odstąpienie od umowy. W tej sferze ustawodawca nie zadbał o jednakowe środowisko prawne – mówi ekspertka.

Dodaje, że  wprowadzenie podatku od e-handlu będzie miało wpływ na konkurencyjność polskich podmiotów wobec zagranicznych.

– Polskie e-sklepy w kosztach swojej działalności będą musiały uwzględnić daninę, którą nie zostaną obciążeni ich zagraniczni konkurenci. Czysto rynkową decyzją będzie w takim wypadku podniesienie cen oferowanych towarów. A wyższe ceny oznaczają odpływ klientów do tańszej konkurencji. Aktualnie na szczeblu unijnym trwają prace, które mają zlikwidować istnienie barier  zniechęcających np. polskich konsumentów do robienia online zakupów w e-sklepach zarejestrowanych w pozostałych krajach UE. A podatek będzie zachętą do robienia zakupów u zagranicznej konkurencji – tłumaczy ekspertka Gemiusa.

Zdaniem Małgorzaty Jankowskiej-Blank podatek zdecydowanie spowolni rozwój tej branży, a właściciele e-sklepów mogą zacząć je przenosić do innych krajów.

– Optymalizacja kosztów prowadzenia działalności sama nasuwa się jako rozwiązanie – stwierdza ekspertka. 

Tłumaczy, że podatek nałożony na e-sklepy zdecydowanie zahamuje rozwój polskiego e-commerce.

– Obawiam się również, że tradycyjny handel także napotka dodatkowe trudności, a w rezultacie to my, konsumenci będziemy płacić więcej – podsumowuje Małgorzata Jankowska-Blank. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 198) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 706 548)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH