Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mali producenci liczą na handel tradycyjny

  • Autor: Wiadomości Handlowe
  • Data: 31-12-2012, 16:06

Wielcy odbiorcy detaliczni z reguły koncentrują się na najlepiej rotującym asortymencie i niechętnie przyjmują kolejne nowości. Jeśli handel tradycyjny zostanie zmarginalizowany, to mali i średni producenci zaczną padać jak muchy. Coraz częściej dociera do nich, że koncentrując się na handlu z wielkimi koncernami, sami zakładają sobie pętlę na szyję - piszą Wiadomości Handlowe.

Dopóki najwięksi odbiorcy z sektora handlu, przede wszystkim wielkie koncerny z kapitałem zagranicznym, stanowiły istotny, ale nie dominujący kanał zbytu dla małych producentów, ich sytuacja była stabilna - z reguły godzili się na wyśrubowane warunki narzucane przez największych graczy, chociaż często była to sprzedaż na granicy opłacalności. Wysokie obroty rekompensowały w jakimś stopniu niską rentowność, którą z kolei poprawiała mniejsza, ale bardziej opłacalna sprzedaż do odbiorców lokalnych.

Jednak w wyniku morderczej rywalizacji sieciowych dyskontów i hipermarketów z handlem tradycyjnym i ze sobą nawzajem, w ostatnich czasach coraz więcej producentów zmuszanych jest do zbliżania się do granicy opłacalności. Jednak prawdziwe zagrożenie polega na tym, że wielcy odbiorcy z reguły koncentrują się na najlepiej rotującym asortymencie i nie kupują od producentów wszystkich produkowanych przez nich towarów.

Przeczytaj także:

Ekspert: Hipermarkety muszą wymyślić się na nowo

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.