Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Małpka Express chce otwierać 300 sklepów rocznie. W planach przejęcia

Sieć sklepów convenience Małpka Express zapowiada dynamiczną ekspansję. Do końca grudnia 2013 r., liczba sklepów pod szyldem marki wzrośnie do 200 placówek, a w kolejnych latach jej rozwój jeszcze przyspieszy. W ciągu najbliższej dekady, właściciel sieci - firma Małpka S.A. - przeznaczy na jej rozwój blisko 600 milionów złotych.

Małpka Express chce otwierać 300 sklepów rocznie. W planach przejęcia
Sieć Małpka Express zadebiutowała na rynku 17 marca 2012 r. otwarciem sklepu w Szczecinie-Warzymicach. Dziś pod jej szyldem działają 64 lokale na terenie 11 polskich województw. To jednak dopiero początek zapowiadanej ekspansji. Łącznie w 2013 roku powstanie 150 nowych placówek Małpka Express. W kolejnych latach dynamika rozwoju sieci jeszcze wzrośnie. W 2014 r. firma planuje uruchomienie 200 sklepów, a od 2015 zapowiada 300 otwarć rocznie.

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 25-03-2013, 10:00

Dziś pod jej szyldem Małpka Express działają 64 lokale na terenie 11 polskich województw. To jednak dopiero początek zapowiadanej ekspansji. Łącznie w 2013 roku powstanie 150 nowych placówek Małpka Express. W kolejnych latach dynamika rozwoju sieci jeszcze wzrośnie. W 2014 r. firma planuje uruchomienie 200 sklepów, a od 2015 zapowiada 300 otwarć rocznie.

- Naszym celem jest zdobycie silnej pozycji w ścisłej czołówce rynku convenience, a bez dynamicznej ekspansji nie uda nam się tego celu osiągnąć - mówi Maciej Szturemski, prezes zarządu firmy Małpka S.A. Zamierzamy sfinansować projekt wykorzystując zarówno środki własne jak i dostępne na rynku instrumenty finansowe. Rozważamy także możliwość rozszerzania zasięgu naszej sieci drogą przejęć. Jednak w tym przypadku kluczowym czynnikiem jest spełnienie przez potencjalne podmioty wszystkich stawianych przez nas wymagań, tak aby nasz koncept sklepów był spójny i powtarzalny - dodaje Szturemski.

Sklepy Małpka Express prowadzone są na zasadach systemu partnerskiego. W odróżnieniu od franczyzy, taka forma współpracy nie wymaga od partnera wniesienia opłaty wstępnej, co znacznie ogranicza koszty rozpoczęcia działalności. Partner prowadzący sklep jest zobowiązany jedynie do zakupu kasy fiskalnej oraz pokrycia kosztów związanych z otrzymaniem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. W zamian dostaje od firmy MAŁPKA S.A. nowocześnie wyposażoną placówkę handlową, profesjonalne wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi.

Małpka Express rozwija swoją sieć w lokalizacjach „high streetowych", w centrach miast, przy ruchliwych ulicach i w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Do tej pory najwięcej sklepów zostało otwartych w Poznaniu (13), Szczecinie (7) oraz Łodzi (4), ale też w mniejszych miejscowościach, jak Skórzewo, Borówiec czy Lubań. Lokale należące do sieci otwierane są także w pasażach handlowych Czerwona Torebka.

Średnia powierzchnia sklepów Małpka Express wynosi 117 mkw, a sala sprzedaży mierzy zazwyczaj 84 mkw. Wartość koszyka zakupowego klientów sieci systematycznie rośnie i waha się w przedziale 11-15 zł brutto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Maciej Szturemski RSS ALERT    /    Małpka Express RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    sklepy convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (22)

  • ania80 2013-03-25 20:30:52
    czy ktos wie czy to co pisze Malkpa to prawda? zastanawiam sie nad wstapieniem, bede wdzieczna za opinie
  • terra 2013-03-26 07:00:21
    Nie jest regułą pobieranie opłat wstępnych we franczyzach jak pisze autor. Małpka to rozwiązanie typu żabka ale w formacie convienience dla lokalizacji miejskich o dużym natężeniu ruchu.
  • Zdzislaw 2013-04-03 21:19:26
    Nie polecam, chcialem wejsc do Malpki Express, ale nie dam rady placic czynszu 5-7 tys! przeczytaj dobrze umowe zanim ja podpiszesz, bo ten biznes to jakies nieporozumienie
  • rekin 2013-09-08 09:17:19
    małpka express to jedno wielkie nieporozumienie,drogo ,wyzysk pracowników ,na osiedlu hutniczym w krakowie proponują od 4,5-do 6 zł /h i na dodatek na czarno a właścicielem lub jakimś pionkiem właściciela jest naburmuszony tuścioch ,tak niesympatyczny z ryja ,że sam swoją osobą odstrasza klijentów,nie wróże mu dalekiej przyszłości bo byłem świadkiem jak chłopczyk zapomniał położyć batona za 0.99 gr na lade a inne rzeczy położył i zapłacił około 20 zł a ten dureń wezwał policje ,absurd za takie coś powinien dostać mandat od policji z 5000zł bo policja nie ma co robić tylko jeżdzić za 99 groszy i tracić paliwo podatników ,ręce opadają mam nadzieje ,że długo tu nie zawita i powstanie tu jakiś bank bo w okolicy nigdzie niema niema
  • mastodont 2013-10-21 16:41:16
    za rekinem: mogę śmiało podpisać się pod Twoim postem! ten koleś z małpki na os. Hutniczym w Krakowie to zwykły gbur, kutwa oszczędzająca na złomowanym terminalu płatniczym. to nie do pomyślenia by nie można było zapłacić kartą bo terminal się od tygodnia zacina! i oczywiście to wina klientów, bo podają złe piny i blokują terminal. trzeba było wysłuchać tyrady, że karty płatnicze to zło, że zacinają mu terminal, etc. Pytam: kto dziś nosi gotówkę? chyba tylko emeryci.... wniosek jest prosty: dla nieuprzejmych chamów w handlu dziś nie ma miejsca, a grubemu z całego serca życzę plajty!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.