Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Poszerzenie oferty produktowej i usługowej sieci Małpka Express to odpowiedź na potrzeby klientów

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl / portalspozywczy.pl
  • Data: 26-05-2014, 16:25

O perspektywach rozwoju rynku convenience, zmieniających się upodobaniach konsumentów i poszerzaniu półki przez sklepy mówi Przemysław Mroczek, dyrektor marketingu spółki Małpka SA.

Jakie są perspektywy dla rynku convenience w Polsce?

Mamy za sobą dwa lata stagnacji gospodarczej, którą wszyscy mocno odczuliśmy. Sprzedaż nie rosła, a wyniki dużej części spółek giełdowych i sklepów wielkopowierzchniowych spadały. Od połowy 2013 roku widać jednak odwrócenie trendu. To oczywiście dzieje się powoli. Kryzys już się nie pogłębia, a gospodarka powoli przyspiesza. Rośnie nie tylko rynek spożywczy, ale także wyniki w innych branżach. Rusza popyt na dobra, także te podstawowe - spożywcze, bo ludzie szukają szerszego wyboru produktów, więc sklepy starają się zapewnić je klientom . Gospodarka w moim odczuciu w 2014 roku odnotuje wyraźne wzrosty, względem 2013 roku. Widać to też w naszych wynikach, chociaż rynek convenience nie odnotował takich spadków, jak wspomniany handel wielkopowierzchniowy. Zmienia się otoczenie klienta, ale i sam klient. Wiemy czego szukamy, czego potrzebujemy. Jesteśmy bardziej wyedukowani, dlatego nasze oczekiwania są coraz większe. Na półkach szukamy nie tylko mleka 3,2 proc. albo 2 proc. tłuszczu, ale także mleka niesłodzonego, albo bez laktozy. Zatem półka sklepowa się wydłuża. Ten sam trend obserwujemy w produktach alkoholowych. Kiedyś mówiło się, że Polacy piją tylko czysty alkohol. Teraz na półkach sklepów można znaleźć whisky, brandy i to z różnych roczników. To oznacza, że klient ma już bardziej pogłębioną wiedzę na temat poszczególnych produktów i jest bardziej świadomy niż kiedyś.

Jesteśmy już innym społeczeństwem niż 10 lat temu.

Dlatego właśnie nie wystarczy już zaoferować klientowi tylko jednego produktu. Trzeba zapewnić mu szerszy wybór. Dyskonty też to widzą, więc poszerzają półkę, oczywiście utrzymując niską cenę. Bo trzeba jasno powiedzieć, że cena przy zakupach jest najważniejszym aspektem. Liczy się także czas, który stracimy na dojazd do sklepu, czas na zrobienie zakupów, są to czynniki okołozakupowe, ale zaczynamy je przeliczać i kalkulować. Rynek handlowy na przestrzeni lat bardzo się zmienił i zmienia dalej. My, jako sieć sklepów convenience Małpka Express musimy oczywiście planować działania w perspektywie długookresowej, ale także reagować szybko na gospodarkę i to co się w niej dzieje, bo zwyczaje zakupowe zmieniają się niemal z roku na rok.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Wioletta 28-05-2014, 20:17:
Mam nadzieję, że tak się nie stanie. Mam nadzieję, że polscy przedsiębiorcy nie dadzą się zformatować , że my Polacy docenimy unikatowość i odrębność prywatnych sklepów płacących podatki w Polsce. Mam nadzieję,... choć Sejm (za wyjątkiem PIS-u) ma "gdzieś" małych przedsiębiorców.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.