Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Manager Tesco: Kryzys jest szansą dla polskich firm na zdobycie lukratywnych kontraktów

  • Autor: Łukasz Stępniak, Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2009, 14:58
Manager Tesco: Kryzys jest szansą dla polskich firm na zdobycie lukratywnych kontraktów
fot. www.4projects.com/temp/content/Tesco%20Express

Kryzys gospodarczy na świecie w tym na Wyspach może być szansą dla polskich producentów, na zajęcie miejsca innych dostawców dla dużych sieci działających za granicą - mówi Jacek Mroczka, Export Manager Tesco Polska.

Jak na eksport polskich produktów do sieci zagranicą wpłynie narastający kryzys?

- W ciągu ostatnich 2-3 miesięcy można zauważyć zwiększenie liczby zamówień towaru z Polski do Wielkiej Brytanii. Z moich rozmów z przedstawicielami Tesco UK oraz Tesco Irlandia, mogę zaryzykować tezę, że narastające problemy na rynkach Anglii i Irlandii powodują coraz większe kłopoty w rozmowach z tamtejszymi dostawcami lokalnymi.

Poza tym spadek wartości funta do euro podraża dostawy ze strefy euro na rynek brytyjski. W przypadku polskich dostawców Tesco UK płaci w złotówkach dzięki temu ceny są ustabilizowane. W dodatku nasi dostawcy z Polski są już sprawdzeni i rzetelnie realizują dostawy co pracuje na ich korzyść. I tym samym zwiększa atrakcyjność polskich produktów w tamtejszych sklepach. W przypadku projektu Polish Ethnic Range (300 polskich produktów, które Tesco UK ma obecnie na swoich półkach), w momencie gdy funt umocnił się do złotówki, a jego wartość spadła w stosunku do euro, to import z Polski jest bardziej opłacalny niż np. import z Włoch. To zdecydowanie pomaga polskim firmom.

Można mieć więc nadzieję na wzrost eksportu do brytyjskich sklepów?

Tak. Sieci z Wielkiej Brytanii coraz intensywniej poszukują polskich producentów produktów pod marką własną, czyli tych, które byłyby na rynku lokalnym Tesco, sprzedawane pod marką sieci. Czegoś takiego nie obserwowaliśmy jeszcze rok temu. Chodzi o to, że produkty z polski przyjęły się na Wyspach. Teraz nawet lokalni kupcy, którzy dotychczas współpracowali z brytyjskimi firmami są coraz bardziej zainteresowani wyrobami z Polski. Spróbuje je, przeanalizuje, zobaczy, że cena jest bardzo atrakcyjna i w momencie gdy ma coraz więcej kłopotów z dogadaniem się z dostawcą z Niemiec czy UK na podobne produkty to chce sięgnąć do dostawcy polskiego. W przypadku Tesco UK mamy rozpoczęte obecnie kilka projektów, m.in. pracujemy z Agros Novą nad dżemami pod brandem sieciowym na rynek lokalny. Ten krok jest konsekwencją sukcesu produktu trendowego, takiego jakim są dżemy Łowicza. Takich zainicjowanych form współpracy mamy w tej chwili co najmniej kilka.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH