Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Manager Tesco: Polskie produkty są coraz bardziej uniwersalne, będziemy zwiększać ich liczbę w naszych sklepach na Wyspach

  • Autor: Łukasz Stępniak, Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-01-2009, 10:42
Manager Tesco: Polskie produkty są coraz bardziej uniwersalne, będziemy zwiększać ich liczbę w naszych sklepach na Wyspach

W brytyjskich i irlandzkich sklepach Tesco polskie produkty spożywcze wychodzą poza półkę etniczną i są umieszczane obok towarów angielskich. Nie chodzi już o Wyborową czy Krakowską, ale np. napoje Tymbark, Kubuś, Tiger, a nawet mleko Łaciate - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl, Jacek Mroczka, Export Manager Tesco Polska.

- Jakie produkty polscy producenci eksportują na podstawie umów bezpośrednich do sieci sklepów działających zagranicą np. do Wielkiej Brytanii?

- Mogę mówić przede wszystkim z punktu widzenie Tesco Polska. Obecnie dostawców współpracujących na zasadzie umów bezpośrednich mamy trzydziestu. Są to wyłącznie dostawcy produktów spożywczych oraz alkoholi i piwa. Do innych zagranicznych sieci najwięcej eksportują polscy producenci warzyw i owoców. To główna część eksportu, który w ogóle idzie z Polski do Wielkiej Brytanii. Należy wspomnieć, że tego rodzaju eksport dopiero od połowy 2006 roku został w pewien sposób ujęty w struktury, które kontrolujemy. Staramy się wspólnie ze stroną brytyjską dobierać produkty pod względem jakościowym i pod względem tego, co należałoby promować biorąc pod uwagę rynek polski, czyli to, co jest najlepiej sprzedawane na rynku polskim.

- Co sprzedaje się najlepiej? Na co jest największe zapotrzebowanie?

- Nasz projekt Polish Ethnic skierowany jest głównie do polskiej emigracji. I co prawda powstał z myślą o naszych rodakach, ale tak naprawdę chcieliśmy aby przynajmniej część z tych produktów, które wylansujemy w ramach tego projektu, stała się produktem „normalnym" w sieciach brytyjskich i irlandzkich.

Chcemy aby ten produkt przeszedł z półki etnicznej na zwykłą półkę w sklepie. Można powiedzieć, że udało się to zrealizować m.in. w przypadku polskich soków czy napoju energetyzującego Tiger, produkowanego przez firmę FoodCare.

- O jakich sokach Pan mówi?

- W przypadku soków, są to głównie marki Maspeksu czyli Tymbark i Kubuś, nieźle wypada także sprzedaż brandu Costa. Stały się one tak naprawdę produktem uniwersalnym, czyli towarem, który stoi poza półką etniczną, np. Tiger obok Red Bulla, zaś soki eksponowane są na prestiżowych miejscach w sklepach Tesco UK np. przy wejściu. Oczywiście wszystko zależy od tego jak nastawiony jest do tego dany kierownik placówki.

- Czyli już niedługo oprócz rozpoznawalnej Wyborowej czy Krakusa, będziemy jeszcze mieli soki Tymbarku czy napój Tiger?

- Zgadza się. Powiem więcej, podobną karierę robi mleko Łaciate z Mlekpolu, które także trafiło poza półkę etniczną. Łaciate nie jest już postrzegane jako towar egzotyczny. Jest produktem uniwersalnym i w dodatku świetnie się sprzedaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ed 20-01-2009, 11:34:
ciekawa optymistyczna rozmowa

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 479) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH