Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

MarcPol jest na sprzedaż? Cena 400 mln zł!

Twórca MarcPolu, Marek Mikuśkiewicz szuka kupca na swoją sieć. Podobno żąda minimum 400 mln złotych. Tymczasem najlepszy moment na transakcje w tym sektorze już minął - informuje serwis Forbes.pl.

MarcPol jest na sprzedaż? Cena 400 mln zł!
W tym roku firma MarcPol chce pozyskać 18 nowych lokalizacji, czyli powiększyć liczbę sklepów o 30 procent

Jak podaje Forbes.pl, sprzedaży sieci nie sprzyja słabnąca koniunktura w branży. Według szacunków firmy PMR w 2012 roku wartość rynku handlu artykułami spożywczymi co prawda nieco wzrosła (o 2,5 proc.), ale większość tego wzrostu generują dyskonty. W ciągu ostatnich pięciu lat ich przychody się podwoiły, a za trzy lata mają odpowiadać za jedną czwartą sprzedaży na tym rynku.

Tylko grupa Jerónimo Martins, właściciel liczącej ponad 2 tys. sklepów sieci Biedronka, chce otwierać średnio 300 nowych placówek rocznie. Co to oznacza dla mniejszych graczy, już w 2011 r. zorientował się Krzysztof Gradecki, założyciel Eko Holdingu. W ciągu 12 miesięcy przy 70 należących do niego sklepach powstały placówki konkurencji, co za każdym razem automatycznie prowadziło do spadku sprzedaży w jego marketach o 10-20 procent.

Gdy osiem miesięcy temu sprzedawał sieć Eko funduszowi private equity Advent, tłumaczył „Forbesowi", że trzeba być realistą, a możliwości grupy się wyczerpały, więc bez wsparcia finansowego i strategicznego sobie nie poradzi. Mówił to twórca firmy, której przychody w 2011 roku przekroczyły 1,5 mld złotych, tymczasem MarcPol miał w 2011 roku 660 mln przychodów i 6,6 mln zł zysku netto - czytamy w serwisie Forbes.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Mikuśkiewicz RSS ALERT    /    Marcpol RSS ALERT    /    Jeronimo Martins RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    PMR Publications RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.111.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.