Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Marek Lipka, Carrefour: Przyszłością sklepów convenience jest dobry pomysł na koncept

– W 2018 roku i w kolejnych latach będziemy dalej dynamicznie rozwijać segment sklepów convenience. Ten format będzie ewoluował, szedł w kierunku rozwiązań związanych z coraz lepszą jakością produktów spożywczych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.

Marek Lipka, Carrefour: Przyszłością sklepów convenience jest dobry pomysł na koncept
Fot. shutterstock

– W typowych lokalizacjach biurowych klient będzie wymagał w sklepach convenience asortymentu food to go, produktów bardzo dobrej jakości i takich, które są rozpoznawalne na rynku, ale też rzeczy niszowych. Pracownik biurowy nie będzie w takich sklepach szukał proszku do prania, a jeśli nawet, to nie będzie oczekiwał pięciu rodzajów proszków. Wystarczą mu dwa – jeden w pudełku, drugi w kapsułkach. Podczas gdy w lokalizacji na osiedlu dobór produktów musi już być inny – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marek Lipka, dyrektor supermarketów w Carrefour Polska.

 – W sklepach convenience łączymy sprzedaż produktów spożywczych, niespożywczych i usług. Obecnie oferujemy – a to jest dopiero początek – m.in. usługę click & collect, czyli możliwość odebrania w sklepach zakupów zrobionych online oraz sprzedaż kuponów Lotto, doładowań telefonicznych, a także regulowanie rachunków i płatność w innej walucie oraz wypłatę gotówki – dodaje.

– W japońskich sklepach można kupić m.in. ubezpieczenie, bilety na różne wydarzenia, voucher na prezent podarunkowy. Wszystko to jest bardzo dobrze scentralizowane w jednym narzędziu lub jednym urządzeniu. Ten sam kierunek będzie w Polsce, ale mam wrażenie, że my przeskoczymy pewien etap – wybierzemy dużo nowocześniejsze rozwiązania i nie będziemy kopiować wszystkiego, co było lub jest w niektórych krajach. Klient w Polsce jest bardzo świadomy swoich decyzji, dlatego, że jest duża konkurencja. Aby go zaskoczyć, trzeba dobrze prowadzić swój koncept. Przyszłością sklepów convenience jest dobry pomysł na koncept. Jeżeli ktoś nie będzie miał pomysłu na koncept swojego sklepu convenience, bardzo szybko będzie tracił swoją skuteczność – wyjaśnia Marek Lipka.

Tłumaczy, że obecnie, jeżeli ktoś próbuje w sklepie convenience sprzedawać wędliny tradycyjne, w lokalizacji typowo trafikowej, nie osiedlowej, szybko się przekona, że nie była to dobra droga do rozwoju tego konceptu.

Jego zdaniem w sklepach – nie tylko specjalistycznych ale i standarowych – mogą się obecnie sprawdzać takie dodatkowe usługi, jak doradztwo produktowe, np. elektroniczny sommelier. Jest to atrakcja, ale i wsparcie dla klientów.

– Podsumowując – w 2018 roku Carrefour przykłada się do jeszcze większej pracy nad konceptem convenience, a kierunek naszej działalności to połączenie rozwiązań digital z handlem i gastronomią. Uważam, że to będzie przyszłość sklepów convenience – mówi Marek Lipka.

Pełny wywiad z Markiem Lipką, dyrektorem supermarketów w Carrefour Polska, jest dostępny w magazynie "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Lipka RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Carrefour RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    sklepy convenience RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Miodek 2018-06-04 10:54:42
    "Pomysł na koncept". Ta fraza cofnęła język polski do tyłu...
  • Gf 2018-06-04 12:31:17
    Do Miodka: " cofać się do tyłu" także jest ciekawym "konceptem" jezykowym
  • Miodek 2018-06-04 15:52:53
    Do Gf: użytym nieprzypadkowo :p

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.117.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.