Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy: Rośnie średnia wartość przeciętnego zamówienia w internecie

  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-08-2015, 10:09
Mariusz Nowak, Tesco: Firmy i instytucje coraz chętniej kupują przez internet
Mariusz Nowak, menadżer sprzedaży internetowej Tesco Polska, fot. PTWP/ŻelaznaStudio

Tempo życia zmusza nas do oszczędności czasu i pieniędzy, dlatego popularność zakupów z wykorzystaniem Internetu rośnie systematycznie. Obrazują to dane Tesco – obecnie 14,8 mln Polaków ma dostęp do Ezakupów. Tym samym usługa Tesco niezmiennie plasuje się na pozycji lidera.

Dla klientów e-sklepów ważne są oszczędność czasu, atrakcyjne ceny i wygoda robienia zakupów. To - jak twierdzą przedstawiciele Tesco - przyczyny sukcesu usługi Ezakupy. Usługa, która właśnie obchodzi swoje trzecie urodziny popularność zawdzięcza nie tylko innowacyjnemu podejściu do technologii, lecz także spojrzeniu na potrzeby klienta.

W stosunku do 2012 roku liczba sklepów obsługujących Ezakupy wzrosła dwukrotnie – z 14 do 27. Oznacza to, że użytkownicy doceniają ciągły rozwój usługi i aktywnie z niej korzystają. Osiągnięcie takiego poziomu nie byłoby jednak możliwe bez zaangażowania w infrastrukturę. W 2012 roku Tesco posiadało 86 samochodów dostarczających zamówienia internetowe – dziś jest ich już 236, co daje niemal trzykrotny wzrost.

Średni czas składania zamówienia za pomocą Ezakupów wynosi około 10 minut. Nie dziwi więc fakt, że coraz częściej rezygnujemy z tradycyjnych zakupów trwających około godziny na rzecz szybszej i wygodniejszej alternatywy. Na decyzje zakupowe niektórych grup konsumentów znacząco wpływa komfort – aż 49 proc. użytkowników Ezakupów to rodziny z dziećmi.

Największą popularnością cieszą się produkty ciężkie takie jak woda czy mleko. Systematycznie rośnie ilość zamawianych mięs, ryb i pieczywa. Świeżość artykułów jest zapewniana przez samochody dostawcze wyposażone w specjalne chłodnie i mroźnie, co oznacza, że dostaniemy na próg domu zarówno zimny jogurt, jak i lody o właściwej temperaturze -18 st. C.

- Wartość przeciętnego zamówienia w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym - mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy. Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy przyzwyczaili się do naszego rozwiązania i coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie – dodaje.

Klienci Ezakupów najczęściej korzystają z usługi w styczniu, marcu i kwietniu. 8,9 proc. zamówień jest składanych przez smartfony i urządzenia mobilne, 91,9 proc. zaś przez komputery stacjonarne i laptopy. Wartość przeciętnego zamówienia składanego tą drogą jest nieco większa niż zamówień z aplikacji mobilnej i mobilnej wersji strony. Smartfony i tablety w większym stopniu służą do wprowadzania zmian w koszyku niż do jego kompletowania.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Blady 17-08-2015, 12:04:
Panie Nowak - wracaj Pan na warzywa ! Wszystko rośnie i jak pięknie - no niestety o mankamentach i traconych klientach bez wzmianki . Braki w zamówieniach ( zamienniki ) wysokie ceny za towar i usługę . Macie puste sklepy to i wasze dot.com też jest bardzo słabe . A co do koszyka - to jasne na sklepach nie ma co kupować to spada . Życzę powodzenia aż do końca działalności .

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.