REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Market Side: Najwięcej dyskontów działą w pobliżu hipermarketów Real

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 02-02-2012, 15:27
Market Side: Najwięcej dyskontów działą w pobliżu hipermarketów Real
Niemal 10 mln dorosłych Polaków to wspólni klienci hipermarketów i sklepów dyskontowych

W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła konkurencyjność na rynku dyskontów i hipermarketów. Na rynku dyskontowym najlepszą pozycję ma Biedronka - 60 proc. sklepów tej sieci nie ma w zasięgu 1 km żadnego innego sklepu dyskontowego - wynika z raportu firmy badawczej Market Side.

REKLAMA

Jednak aż 40 proc. Biedronek ma w zasięgu 1 km inny sklep tej sieci. Jak ocenia Maciej Bartmiński, prezes firmy Market Side, może to wynikać z nie tyle z kanibalizacji udziałów rynkowych, co z chęci zahamowania rozwoju konkurencji.

Z raportu wynika, że aż 48 proc. dorosłych Polaków, czyli około 15 mln osób, mieszka w odległości nie większej niż 1 km od sklepu dyskontowego. Natomiast około 30 proc. dorosłej ludności Polski (9,8 mln osób) ma dodatkowo możliwość robienia zakupów w hipermarkecie oddalonym nie więcej niż 3 km od miejsca zamieszkania.

Z puntu widzenia hipermarketów, wzrasta liczba sklepów dyskontowych, znajdujących się w promieniu 3 km od sklepu wielkopowierzchniowego. Najwięcej dyskontów lokuje się w pobliżu sieci Real, a także E.Leclerc (prawie 8), najmniej zaś w okolicach hipermarketów Auchan (około 5). Największą konkurencję w Polsce ma hipermarket Carrefour w Szczecinie, wokół którego działa 21 dyskontów.

Wyniki poszczególnych sieci sugerują, że jeden sklep dyskontowy osiąga obroty na poziomie ponad 10 proc. obrotów hipermarketu.

Według wyliczeń autorów raportu, pojedynczy sklep Biedronki generował w 2010 roku około 12,3 mln zł obrotów, a sklep Lidl w 2011 roku miał srednio 14,4 mln zł obrotów. Dla porównania, jeden sklep Reala osiągnął w 2010 roku 104 mln zł obrotów.

W 2011 roku przybyło w Polsce 13 hipermarketów. Najwięcej - 7 sklepów otworzyła sieć Kaufland, która powiększyła się w ten sposób do 150 sklepów. Po 3 markety otworzyły Tesco i Carrefour, sieci te liczą sobie obecnie odpowiednio 74 i 85 marketów.

Pozostałe sieci: Real, Leclerc i Auchan, nie dokonały w 2011 roku żadnego otwarcia. Na koniec ubiegłego roku sieci te miały odpowiednio: 54, 14 i 26 marketów. Łącznie na koniec 2011 roku działały w Polsce 403 hipermarkety.

Przeczytaj także: Ekspert: Największy potencjał dla rozwoju dyskontów jest w dużych miastach

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • xyz 06-02-2012, 22:10:
Całe szczęście że przy Rzeszowskim REAL,-u nie ma żadnego dyskontu yeah!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH