Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Market Side o przejęciu Piotra i Pawła: Menedżerowie Jeronimo Martins rozumieją, jak działa supermarket

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-06-2018, 10:06
Market Side o przejęciu Piotra i Pawła: Menedżerowie Jeronimo Martins rozumieją, jak działa supermarket
fot. Pawel Pawlowski/ZelaznaStudio.pl

W związku z planowanym zakupem sieci Piotr i Paweł – prawdopodobnie przez koncern Jeronimo Martins, właściciela sklepów Biedronka - w mediach pojawiły się różne spekulacje dotyczące tej transakcji. Niektórzy eksperci wskazują na brak doświadczenia Jeronimo Martins w prowadzeniu supermarketów, czy na konieczność likwidacji marki Piotr i Paweł. Warto osadzić te dywagacje w biznesowych realiach - uważa Maciej Bartmiński, prezes Market Side.

Jeronimo Martins jest większościowym właścicielem największej sieci supermarketów w Portugalii. 422 sklepy Pingo Doce, o średniej powierzchni sprzedaży 1.194 m2 (niemal dokładnie tyle, co sklepy Piotr i Paweł) osiągnęły w 2017 roku sprzedaż 3,667 mld euro, co daje 7.400 euro rocznie na jeden mwk. powierzchni handlowej. Sieć funkcjonuje z sukcesem od 1980 roku, mimo rosnącej konkurencji dyskontów, na przykład niemieckiego Lidla. W samej Lizbonie działa 12 sklepów Lidl, a w promieniu 50 km od miasta łącznie ponad 50 sklepów tej sieci.

- Pingo Doce przypisuje swój sukces strategii produktowej, kładącej silny nacisk na produkty świeże, markę własną oraz dania gotowe („meal solutions”). Równocześnie pilnuje efektywności kosztowej i poziomu cen, co wydaje się warunkiem przetrwania na współczesnym rynku detalicznym. Czyż to nie interesujący koncept dla wielkomiejskich lokalizacji sklepów Piotra i Pawła - zastanawia się Maciej Bartmiński. 

- Oczywiście nie jest możliwe zaimplementowanie kompletnej strategii innej sieci, zwłaszcza działającej w odmiennym otoczeniu rynkowym. Warto jednak zauważyć, że Jeronimo Martins dysponuje zespołem doświadczonych managerów, którzy rozumieją jak działa supermarket. Inna powierzchnia sklepu (niemal dwukrotnie większa niż Biedronka), znacznie szerszy asortyment czy większa powierzchnia magazynowa nie byłyby więc zaskoczeniem. Nie wiemy, czy w przypadku sfinalizowania transakcji przesądzone jest sprowadzenie Piotra i Pawła do roli nieco większych Biedronek. Owszem, Biedronka zyskałaby wiele prestiżowych lokalizacji, zwłaszcza w dużych miastach. Straciłaby jednak okazję równoległego rozwijania dwóch komplementarnych formatów i głębszej penetracji rynku - podsumowuje prezes Market Side.

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.