Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Markety w Wlk. Brytanii ostro walczą o serca i portfele klientów przed świętami

  • Autor: thisismoney.co.uk
  • Data: 16-12-2015, 13:16
Markety ostro walczą o serca i portfele klientów przed świętami
fot. Shutterstock

Supermarkety w Wielkiej Brytanii ostro walczą o serca i portfele konsumentów przed zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia. Kupujący zakochali się w kociej maskotce Mog reklamującej Sainsbury, co pomogło sieci. Aldi i Lidl osiągnęły przedświąteczny skok sprzedaży, zaś Asda i Tesco notują spadek.

Miliony gospodarstw domowych są nastawione na świąteczne obniżki cen artykułów luksusowych i spożywczych na Boże Narodzenie. Z badań wynika, że ok. 10 milionów kupujących kieruje swe kroki do Aldi i Lidla w okresie przygotowań do świąt.

W okresie przedświątecznym Aldi i Lidl zanotowały kolejny wzrost sprzedaży, ponieważ coraz więcej kupujących odwraca się od tradycyjnych supermarketów  na rzecz dyskontów.

Z badań Kantar Worldpanel wynika, że w ciągu ostatnich 12 tygodni Aldi i Lidl zanotowały wzrost sprzedaży odpowiednio o 15,4 proc. i 17,9 proc. Dyskonty okazały się niekwestionowanymi zwycięzcami okresy przedświątecznego, bo konkurencyjne supermarkety Asda i Tesco zanotowały spadek sprzedaży o 3,4 proc.

Sieć Sainbury, która w tym okresie przedświątecznym wspiera się reklamą popularnego z książek dla dzieci Kota Mog, była jedynym większym supermarketem w Wielkiej Brytanii notującym ożywienie w sprzedaży przedświątecznej. 

Sainsbury zanotowała wzrost sprzedaży o 1,2 proc. w ciągu 12 tygodni do 6 grudnia, a jej udział w rynku wzrósł do 16,7 proc. w porównani do 16,5 proc. rok wcześniej.

Fraser McKevitt, przedstawiciel z firmy Kantar, ocenia, że sieć Sainsbury skorzystała z dużego popytu konsumentów na jej produkty notując m.in. wzroście sprzedaży szampanów i win musujących o jedną czwartą, a dodatkowo sieci pomogło bardzo dobre przyjęcie przez konsumentów świątecznej kampanii reklamowej z udziałem kota z książek Judith Kerr.

Aldi i Lidl pozyskują zaś brytyjskich konsumentów swoimi atrakcyjnymi cenowo ofertami - Lidl sprzedaje zamrożone homary w całości za 4,99 funta, podczas gdy w Aldi hitem okazał się szampan Veuve Monsigny za 10,99 funta.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH