Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Markety zyskują na komercjalizacji Wielkanocy

  • Autor: tvn24
  • Data: 11-04-2009, 15:15
Markety zyskują na komercjalizacji Wielkanocy

Ze sklepowych półek i z promocyjnych gazetek kuszą czekoladowe zające, cukrowe baranki, szynki różowe niczym Prosiaczek z disnejowskiej wersji Kubusia Puchatka i baby bardziej puchate niż babcine. Ale nie tylko. Hipermarkety pod szyldem wielkanocnych zakupów czyszczą magazyny z wszelkiego rodzaju towarów, których związek z świętami bywa dość luźny.

Na przykład Tesco w ramach promocji "Moc wielkanocnych tradycji" obniża ceny winogron i masy makowej (została od Bożego Narodzenia?). Carrefour ma "Apetyt na święta", więc kusi flakami wołowymi, truskawkami i ananasem. Real zapewnia "Wielką Moc przyjemności" i oferuje krewetkę gotowaną i polewę de lux. A Biedronka uderza w nutę patriotyczną i "Polską Wielkanoc" (a wraz z nią filet śledziowe, komplet garnków i keks angielski) - zauważają dziennikarze TVN24.

- Teraz najważniejsze w handlowym kalendarzu jest Boże Narodzenie, po nim Walentynki, a Wielkanoc na trzecim miejscu. A z roku na rok będzie coraz bardziej wykorzystywana - prognozuje psycholog biznesu Leszek Mellibruda. Według niego niedługo trzeba będzie czekać na to, żeby czekoladowe kurczaki oraz piosenki o uroczych barankach zaczęły atakować klientów już od lutego. A Wielkanoc jest na najlepszej drodze, by stać się bardziej świętem Zająca, niż Męki Pańskiej.

Wielkanoc w marketingu dotyczy nie tylko produktów na świąteczny - mniej lub bardziej - stół. Pod hasłem "Wielkanocna promocja" można sprzedać (prawie) wszystko. Znajdzie się coś dla małych i dużych, domatorów i globtroterów, ciała i ducha.

 - Reklama nie musi mieć sensu, musi zainteresować. Każdy pretekst jest dobry. Tak się przyzwyczailiśmy do najróżniejszych przecen, obniżek i rabatów, że wchodząc do sklepu ich wypatrujemy. Okazja nie jest istotna. Gdyby z okazji święta "mamy dwie nogi a zwłaszcza lewą" supermarkety obniżyłyby ceny na lewe buty, też by się klienci cieszyli - wyjaśnia Leszek Mellibruda.

Czy w powodzi wielkanocnych promocji nie gubi się religijny aspekt najważniejszego z chrześcijańskich świąt? Zdaniem księdza Kazimierza Sowy takie zagrożenie istnieje, choć według niego Wielkanoc wciąż jest bardziej świętem chrześcijan, niż supermarketów. - Dopóki komercja nie przesłoni tradycji religijnej, jej szkodliwość jest mniejsza. Gorzej, gdy zaczyna ją całkowicie wypaczać, jak w przypadku Bożego Narodzenia. Mniej szkodliwy jest czekoladowy zając niż maskarada z klaunami przebranymi za Świętego Mikołaja - uważa duchowny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mzurek 22-04-2009, 10:38:
Jasne, ale czemu robić problem akurat z promocji na typowo świąteczny produkt? Promocja na mak czy płyn do szyb to logiczne działanie, nawet wychodzenie naprzeciw potrzebom kupujących.
Komercjalizacją Wielkanocy można by raczej nazwać modę na coraz większe prezenty "od Zajączka". Bo czekoladowe jajko czy inny drobiazg dla dziecka to jedno a gazetki usiane promocjami na rowery, deskorolki, zestawy Barbie "od zajączka" to drugie...
  • Shopper 22-04-2009, 08:26:
Z jednej strony dziennikarze TVN24 szukali dziury w całym bo jak nie Wielkanoc to znalazł by się inny powód by strzelić promocję na te czy inne asortymenty. Z drugiej zaś nie jest wielką tajemnicą, że sieci handlowe robią co tylko mogą by przyciągnąć do siebie klienta - byle 1 grosz taniej niż konkurencja ale żeby oferta z gazetki skusiła nawet najwybredniejszego.
  • mzurek 21-04-2009, 16:31:
"Na przykład Tesco w ramach promocji "Moc wielkanocnych tradycji" obniża ceny winogron i masy makowej (została od Bożego Narodzenia?). "

O mazurkach z makiem dziennikarze TVN nie słyszeli?

Zobacz wszystkie komentarze (3)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 182) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH