Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Marki sentymentalne trafiają do wszystkich pokoleń konsumentów

Retro produkty charakteryzują się długą tradycją i doskonale trafiają zarówno do pokolenia Baby boomers (osób urodzonych w czasach wyżu demograficznego po II w.ś. 1946-1964) jak i do pokolenia Y (urodzonych w latach 80 i 90, tzw. Millenialsi). Nic więc dziwnego, że w naszych słownikach zaczęło się ucierać pojęcie retro marketingu. Odwołuje się on do doskonale znanych produktów, które przez lata zapadły w naszą pamięć, dzięki czemu wokół nich zaczęły być nadbudowywane wspomnienia.

Marki sentymentalne trafiają do wszystkich pokoleń konsumentów
fot. Unsplash

Autor: portalspożywczy.pl
Data: 22-05-2019, 10:59

Zgodnie z pojęciem retro marketingu coraz częściej kupujemy m.in. meble w stylu PRL, a na półki sklepów spożywczych powróciły produkty takie jak Old Spice, lody BOLERO i napoje marki Frugo, których sprzedaż po powrocie (2011) przewyższyła o 220 procent założenia producentów.

RETRO OPAKOWANIA

Producenci coraz częściej wracają do opakowań sprzed dekad, przez co przywołują wspomnienia z przeszłości swoim konsumentom. To w końcu żadna nowość, że uczucie nostalgii skłania nas często do wyboru konkretnych produktów, pozytywnie oddziałując na konsumentów. Według badania ,,Ocena marek produktów’’ spożywczych wykorzystujących styl retro przez młodych konsumentów z Polski i Francji przeprowadzonego przez Magdalenę Grębosz z Politechniki Łódzkiej, powrót do stylu retro jest pozytywnie oceniany również przez młodych konsumentów. Określają go jako stylowy i mocny w swoim przesłaniu. Badanie wpływu retro reklamy marki Coca-cola wskazuje, że większość respondentów (61 proc.) uważa ją za wyjątkową, a 45 proc. wyraża nawet chęć zakupu takiego produktu. Francuscy respondenci wyrażali taką chęć jedynie w 23 proc.

80’s in my mind

Zauważalny jest wyraźny trend na marki, które triumfowały w latach 80., wpisujący się w nurt retro-future. Istnieją również nowoczesne odniesienia kulturowe pozostające w trendzie 80’s. Przykładu można doszukiwać się też w jednym z popularniejszych dziś seriali Stranger Things, który podbił serca ludzi w XXI wieku. Naśladujemy styl bohaterów, który jest doskonałym odwzorowaniem mody tamtych lat. Wraca też muzyka – kultowy utwór ,,I wear my sunglasses at night’’ Coreya Harta można coraz częściej usłyszeć na dyskotece. Aż chciałoby się krzyknąć - ,,Kiedyś to było!’’. Do polskich konsumentów trafiły też starsze produkty, takie produkty jak wódka J.A. Baczewski, która była popularna jeszcze przed II w.ś. Po wojnie produkowano ją już tylko na rynek amerykański. Mimo to-na terytorium dawnej Galicji, czyli w Lublinie, Rzeszowie i Krakowie wcale o niej nie zapomniano. Zadowoleni z powrotu fani chętnie degustują produkty i cieszą się smakiem sprzed lat. Klienci uwielbiają produkty ,,z duszą’’, które niosą ze sobą większe przesłanie niż te nowopowstałe marki.

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.209.227.199
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.