Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Marki własne i producenckie: Jak budować lojalność klientów?

Budowanie lojalności klienckiej jest złożonym, wieloetapowym procesem, który wymaga czasu, wsłuchania się w konsumencki głos, wyciągania poprawnych wniosków i odpowiedniej reakcji. Jeszcze do niedawna to niska cena była magnesem przyciągającym klientów, jednak wzrost świadomości konsumentów znacząco odwraca ten trend. Dzisiaj kierujemy swoje kroki tam, gdzie znajdziemy produkty dopasowane do naszego stylu życia – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Górzny, TCC Retail Marketing.

Marki własne i producenckie: Jak budować lojalność klientów?
Bartłomiej Górzny, TCC Retail Marketing

– Dla handlowców oznacza to, że myśląc o asortymencie powinni mieć na uwadze nie tylko zwiększenie obrotów sklepu, ale także fakt, że odpowiednie produkty na półkach wpływają na ocenę sklepu jako marki. Istnieje bowiem bezpośrednie przełożenie atrakcyjności oferty produktowej na regularność wizyt, wartość koszyka zakupowego oraz późniejszą rekomendację innym, która w ostatnim czasie zyskała na znaczeniu, za sprawą mediów społecznościowych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bartłomiej Górzny, TCC Retail Marketing.

– Półka sklepowa powinna być zwierciadłem dla potrzeb klientów, a te są bezpośrednim wynikiem zmian w otoczeniu, kulturze, technologii, czy polityce. Badanie 2018 Edelman Earned Brand study pokazują, że 51% społeczeństwa uważa, że marki są w stanie zrobić więcej niż rząd na rzecz rozwiązania problemów społecznych. Sieci sklepów i marki wykorzystują to w swoich hasłach reklamowych, gdzie poruszają ważne dla społeczeństwa tematy, takie jak ochrona środowiska, przeciwdziałanie dyskryminacji, aktywizacja seniorów czy dobro zwierząt – dodaje.

Jego zdaniem należy jednak przekonać konsumenta, że to nie tylko slogany, ale rzeczywiste zaangażowanie w sprawę, widoczne na co dzień. – Wprowadzenie do oferty produktów marki własnej to najprostszy i najbardziej efektywny sposób.  Na tej podstawie powstała ubiegłoroczna kampania Carrefoura „Act for food”. Sieć komunikowała poszerzenie oferty produktów bio, rezygnację z jaj chowu klatkowego oraz wsparcie odpowiedzialnego rolnictwa. Kolejnym przykładem może być linia wegańskich kosmetyków Lidla Cien. To bezpośrednie działanie na rzecz poprawy losu zwierząt i odwoływanie się do emocji klientów – tłumaczy ekspert.

– Także moda na zdrowy tryb życia sprawiła, że uwaga klientów zorientowana jest już nie na cenę produktu, ale jego jakość, skład lub czy jakiś procent od sprzedaży jest przekazywany na cele charytatywne. Dlatego komunikacja oparta wyłącznie na promocji cenowej staje się bardzo kosztowna i nieefektywna. Przyciągnąć klientów i sprawić, że oni wrócą, uda się tylko tym sieciom, które to zrozumiały. Konkurencyjne sklepy mogą w krótkim czasie zmienić swoją politykę cenową, jednak wytworzenie relacji wymaga tygodni, a nawet miesięcy – wyjaśnia Bartłomiej Górzny.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    Bartłomiej Górzny RSS ALERT    /    lojalność klientów RSS ALERT    /    marki producentów RSS ALERT    /    TCC Retail Marketing RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.