Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Marki własne nie rozgrzały urzędników

Wskazane przez premiera instytucje, które miały położyć kres niepożądanym praktykom w handlu, albo w ogóle nie zabrały się za gorący temat, albo zrobiły to bez przekonania - pisze w czwartek "Puls Biznesu".


Autor: PAP/PulsBiznesu
Data: 18-04-2019, 08:05

"Były szumne zapowiedzi ograniczenia roli marek własnych i wielki oddźwięk w mediach. Był - a w zasadzie wciąż jest - zespół, który miał przygotować przepisy chroniące producentów. Wyznaczone instytucje nie kwapią się jednak do działania" - czytamy w artykule.

Jak przypomina "PB", na początku marca premier Mateusz Morawiecki zapowiedział wprowadzenie ustawy, która w sposób "obligatoryjny" realnie obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe ich własnych produktów pod ich własną marką.

"Słowa premiera w ciało miały zamienić: Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT), Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (MRiRW), Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ) oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK)" - czytamy dalej.

"PB" podaje, że MSZ do zamknięcia wydania nie odpowiedziało na pytanie o postęp prac. Z kolei rzecznik MRiRW Małgorzata Książyk poinformowała w rozmowie z dziennikiem, że ministerstwo nie prowadzi prac legislacyjnych dotyczących "marek własnych".

"MPiT prowadzi obserwacje i analizy funkcjonowania handlu w Polsce, w tym zakresie mechanizmów konkurencji i relacji pomiędzy przedsiębiorcami w łańcuchu dostaw handlowych. Koordynatorem tych prac jest UOKiK, a instytucjami wspierającymi są MRiRW, MSZ oraz MPiT" - odpowiedziało natomiast "PB" biuro prasowe MPiT.

Z kolei rzecznik prasowy UOKiK Małgorzata Cieloch podkreśliła w rozmowie z gazetą, że zespół, do którego należy, przejrzał polskie i europejskie ustawodawstwo dotyczące różnych rozwiązań dotyczących marek własnych. Dodała, że według ustaleń MSZ wiele z nich może być niezgodnych z jednolitym rynkiem.

Czwartkowy "PB" przypomina, że chodzi o rynek wart prawie 50 mld złotych rocznie - według ostatnich danych PMR.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marki własne RSS ALERT    /    Mateusz Morawiecki RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.