Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Marki własne odpowiadają za jedną piątą sprzedaży żywności

Według danych Nielsena w ubiegłym roku Polacy wydali na produkty pod markami własnymi w tej kategorii 30,56 mld zł, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Według ostatnich danych w ciągu 12 miesięcy do końca maja br. sprzedaż sięgnęła 31,2 mld zł i była wyższa r/r o 5,2 proc. - informuje Puls Biznesu.

Marki własne odpowiadają za jedną piątą sprzedaży żywności
fot. shutterstock

Autor: Puls Biznesu
Data: 16-10-2019, 08:06

Marki własne od początku były domeną dyskontów, które dzięki tej kategorii produktów i olbrzymim zamówieniom u producentów, zmniejszającym jednostkowe koszty, są w stanie skutecznie walczyć cenowo z innymi sklepami.

Dyskonty odpowiadają obecnie za około jedną trzecią sprzedaży FMCG w Polsce, ale w przypadku marek własnych ich udział przekracza 80 proc. Produkty tego rodzaju są najbardziej widoczne na półkach i w lodówkach z nabiałem. W tej kategorii ich udział w sprzedaży jest wyższy niż rynkowa średnia dla wszystkich produktów FMCG na poziomie 20 proc., rośnie też szybciej niż w przypadku innych produktów.

Więcej na pb.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

marki własne RSS ALERT    /    dyskonty RSS ALERT    /    Nielsen RSS ALERT    /    nabiał RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.