Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Marki własne zyskują na znaczeniu w polskim handlu

W 2010 roku sprzedaż marek własnych wzrosła w aż o 18,1-proc., podczas gdy wartość całego rynku w tym okresie zwiększyła się jedynie o 1,5 proc. W tym roku udziały jeszcze wzrosną, bo konsumenci stawiają przede wszystkim na niskie ceny - informuje Rzeczpospolita.

Marki własne zyskują na znaczeniu w polskim handlu
Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po marki własne produktów spożywczych

Autor: Rzeczpospolita
Data: 20-01-2011, 08:35

W koszyku produktów spożywczych w 2010 roku marki własne odpowiadały już za 10,8 proc. rynku a ich wartość wyniosła już 15 mld zł.

Jak informuje Rzeczpospolita sieci dyskontowe: Lidl, Aldi i Biedronka, w największym stopniu przyczyniły się do wzrostu popularności marek własnych. W ofercie tych sklepów marki własne produktów spożywczych stanowią już 56,8 proc., a marki własne artykułów chemicznych - nawet 67,5 proc.

Cena nie jest jedynym powodem popularności marek własnych, czego dowodem jest działalności marki Krakowski Kredens, która w 2007 r. pojawiła się w delikatesach Alma. Nie są to tanie produkty, ale często produkowane ręcznie, według starych receptur. Ich sprzedaż rosła i właściciel marki zdecydował się na rozwój sieci sklepów firmowych pod logo tej marki. Również sieć Piotr i Paweł wprowadziła w ubiegłym roku własną markę produktów z wyższej półki także nazywającą się Piotr i Paweł - obecnie pod tym logo sprzedawane jest około 40 kategorii produktów.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Lidl RSS ALERT    /    Aldi RSS ALERT    /    Biedronka RSS ALERT    /    Krakowski Kredens RSS ALERT    /    marka własna RSS ALERT    /    rynek spożywczy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.52.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.