REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

MasterCard: Nadchodzi czas płatności zbliżeniowych telefonami

  • wnp.pl
  • Autor: Katarzyna Walterska, wnp.pl
  • Data: 29-04-2015, 14:45

Po entuzjastycznym przyjęciu przez Polaków kart zbliżeniowych, nadchodzi czas coraz większej popularności płatności zbliżeniowych telefonami – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

REKLAMA

- Po entuzjastycznym przyjęciu przez Polaków kart zbliżeniowych (już co trzecia transakcja kartami MasterCard to transakcja zbliżeniowa), nadchodzi czas coraz większej popularności płatności zbliżeniowych telefonami - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

- W tej chwili w Polsce mamy ich dwa rodzaje – w tzw. modelu SIM-centric, gdzie dane karty płatniczej przechowywane są na karcie SIM telefonu, oraz HCE, gdzie dane karty przechowywane są przez bank. Szybko rozwijają się również portfele elektroniczne, które ułatwiają płatność zakupy w sieci. W ubiegłym roku uruchomiliśmy w Polsce globalne rozwiązanie tego typu o nazwie MasterPass - dodaje.

- Umożliwia on bezpieczne przechowywanie danych kart płatniczych, a także adresu dostawy, dzięki czemu nie musimy tych informacji wpisywać przy każdym zakupie. To też świetne narzędzie do zakupów w m-commerce, czyli za pośrednictwem smartfona czy tabletu: jest ono o wiele wygodniejsze, niż np. zautomatyzowany przelew. MasterPass jest w tej chwili dostępny w 216 tys. sklepów internetowych w 16 krajach. W Polsce tę metodę płatności oferuje ponad 50% sklepów internetowych, a ich liczba dynamicznie rośnie – mówi również Bartosz Ciołkowski.

I podkreśla, że MasterCard angażuje się w rozwój wielu różnych metod płatności.

- Wierzymy w to, że rewolucja cyfrowa, której jesteśmy świadkami, zmieni nasze podejście również do nich. Konsumenci będą oczekiwać innowacyjnych rozwiązań płatniczych, które wpiszą się w tę nową rzeczywistość, ale nadal zapewnią im przede wszystkim bezpieczeństwo, a w drugiej kolejności – wygodę. Dlatego też nie skupiamy się wyłącznie na jednym rozwiązaniu. O tym, która metoda płatności w tym wyścigu wygra, zadecyduje konsument, a my chcemy dać mu jak największy wachlarz możliwości – mówi Bartosz Ciołkowski.

Jak nowinki technologiczne wpływają na wzrost płatności bezgotówkowych?

- Dla rozwoju płatności bezgotówkowych, zaufanie konsumentów do tej formy transakcji jest kluczowe. Dlatego też zapewnienie bezpieczeństwa transakcji jest częścią naszego DNA. Szybkość i wygoda to drugi element, który sprawia, że konsumenci częściej sięgają po kartę niż po gotówkę. Spójrzmy na to, jak płatności kartą, a w szczególności te zbliżeniowe, przyspieszyły transakcje w sklepach: my nie musimy odliczać „końcówki”, a kasjerka szukać drobnych, by wydać nam resztę. Zyskują na tym zarówno klienci, jak i właściciele placówek handlowych – mówi Bartosz Ciołkowski.

- Jeśli konsument ma zaufanie do kart zbliżeniowych, wkrótce łatwiej mu będzie zapłacić zbliżeniowo telefonem czy kartą płatniczą podczas zakupów internetowych. To z kolei spowoduje brak oporów do coraz bardziej innowacyjnych form płatności. Wszystkie metody, które ułatwiają i przyspieszają dokonywanie codziennych zakupów, w znacznym stopniu przyczyniają się do wzrostu płatności bezgotówkowych - dodaje.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 116) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH