Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MasterCard: Nadchodzi czas płatności zbliżeniowych telefonami

  • wnp.pl
  • Autor: Katarzyna Walterska, wnp.pl
  • Data: 29-04-2015, 14:45

Po entuzjastycznym przyjęciu przez Polaków kart zbliżeniowych, nadchodzi czas coraz większej popularności płatności zbliżeniowych telefonami – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

- Po entuzjastycznym przyjęciu przez Polaków kart zbliżeniowych (już co trzecia transakcja kartami MasterCard to transakcja zbliżeniowa), nadchodzi czas coraz większej popularności płatności zbliżeniowych telefonami - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

- W tej chwili w Polsce mamy ich dwa rodzaje – w tzw. modelu SIM-centric, gdzie dane karty płatniczej przechowywane są na karcie SIM telefonu, oraz HCE, gdzie dane karty przechowywane są przez bank. Szybko rozwijają się również portfele elektroniczne, które ułatwiają płatność zakupy w sieci. W ubiegłym roku uruchomiliśmy w Polsce globalne rozwiązanie tego typu o nazwie MasterPass - dodaje.

- Umożliwia on bezpieczne przechowywanie danych kart płatniczych, a także adresu dostawy, dzięki czemu nie musimy tych informacji wpisywać przy każdym zakupie. To też świetne narzędzie do zakupów w m-commerce, czyli za pośrednictwem smartfona czy tabletu: jest ono o wiele wygodniejsze, niż np. zautomatyzowany przelew. MasterPass jest w tej chwili dostępny w 216 tys. sklepów internetowych w 16 krajach. W Polsce tę metodę płatności oferuje ponad 50% sklepów internetowych, a ich liczba dynamicznie rośnie – mówi również Bartosz Ciołkowski.

I podkreśla, że MasterCard angażuje się w rozwój wielu różnych metod płatności.

- Wierzymy w to, że rewolucja cyfrowa, której jesteśmy świadkami, zmieni nasze podejście również do nich. Konsumenci będą oczekiwać innowacyjnych rozwiązań płatniczych, które wpiszą się w tę nową rzeczywistość, ale nadal zapewnią im przede wszystkim bezpieczeństwo, a w drugiej kolejności – wygodę. Dlatego też nie skupiamy się wyłącznie na jednym rozwiązaniu. O tym, która metoda płatności w tym wyścigu wygra, zadecyduje konsument, a my chcemy dać mu jak największy wachlarz możliwości – mówi Bartosz Ciołkowski.

Jak nowinki technologiczne wpływają na wzrost płatności bezgotówkowych?

- Dla rozwoju płatności bezgotówkowych, zaufanie konsumentów do tej formy transakcji jest kluczowe. Dlatego też zapewnienie bezpieczeństwa transakcji jest częścią naszego DNA. Szybkość i wygoda to drugi element, który sprawia, że konsumenci częściej sięgają po kartę niż po gotówkę. Spójrzmy na to, jak płatności kartą, a w szczególności te zbliżeniowe, przyspieszyły transakcje w sklepach: my nie musimy odliczać „końcówki”, a kasjerka szukać drobnych, by wydać nam resztę. Zyskują na tym zarówno klienci, jak i właściciele placówek handlowych – mówi Bartosz Ciołkowski.

- Jeśli konsument ma zaufanie do kart zbliżeniowych, wkrótce łatwiej mu będzie zapłacić zbliżeniowo telefonem czy kartą płatniczą podczas zakupów internetowych. To z kolei spowoduje brak oporów do coraz bardziej innowacyjnych form płatności. Wszystkie metody, które ułatwiają i przyspieszają dokonywanie codziennych zakupów, w znacznym stopniu przyczyniają się do wzrostu płatności bezgotówkowych - dodaje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH