Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MasterCard: Polski rynek handlu mobilnego europejskim liderem?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-07-2015, 11:12
MasterCard: Polski rynek handlu mobilnego europejskim liderem?
fot. shutterstock.com

W ciągu najbliższych trzech lat rynek handlu mobilnego w Polsce będzie europejskim liderem pod względem wartości per capita – wynika z raportu “The New World of Retail“ przedstawionego przez MasterCard. Dzięki dynamicznym wzrostom m.in. w sektorze płatności mobilnych i dużej otwartości polskich konsumentów na nowe rozwiązania płatnicze, do 2018 r. nasz rynek ma szanse wyprzedzić takie kraje jak Dania, Norwegia, Austria czy Wielka Brytania.

Na początku maja br. Komisja Europejska ogłosiła strategię wdrożenia w Europie Jednolitego Rynku Cyfrowego, mającą przynieść 415 mld euro dodatkowego wzrostu gospodarczego rocznie i pozwolić stworzyć setki tysięcy miejsc pracy[1]. W odpowiedzi na potencjał nowej, cyfrowej rzeczywistości w Europie firma MasterCard przygotowała raport, który ukazuje, w jaki sposób badania i innowacje w dziedzinie technologii mogą przynieść korzyści konsumentom, podmiotom gospodarczym i miastom na całym świecie, jednocześnie eliminując płatności gotówkowe i stymulując rozwój gospodarczy.

Raport MasterCard prezentuje, w jaki sposób gwałtowny rozwój technologii zmienił model działania sektora sprzedaży detalicznej. Przede wszystkim sprzedawcy muszą zrozumieć potencjał nabywczy, który stoi za rzeszą posiadaczy 305 milionów smartfonów, spośród których 60% najprawdopodobniej dokona za ich pomocą zakupu w Internecie. Wielu przedsiębiorców już zmodyfikowało model prowadzenia działalności pod kątem multikanałowości, płynnie łącząc tradycyjne i internetowe kanały sprzedaży detalicznej. W tym procesie transformacji zasadnicze znaczenie odgrywa bezpieczeństwo, gdyż blisko połowa ofiar przestępczości internetowej unika ponownych zakupów w e-sklepach, w których doszło do nadużyć finansowych. Ma to bezpośrednie przełożenie na reputację sklepu i poziom sprzedaży w przyszłości. 

Z raportu MasterCard wynika również, że polscy przedsiębiorcy działający w branży detalicznej  wydają się najlepiej przygotowani na zmiany, jakie w tym sektorze powoduje mobilna rewolucja. Gwałtownie rosnąca od 2007 r. liczba smartfonów, młodzi konsumenci wychowani w erze cyfrowej i dynamicznie rozwijające się nowe technologie w obszarze płatności, to główne czynniki wpływające na rosnące znaczenie kanałów mobilnych w sektorze sprzedaży detalicznej.

O ile w ostatnich latach światowy m-commerce opierał się głównie na zakupach dóbr niematerialnych, takich jak muzyka czy e-booki, najistotniejszym trendem dla dalszego rozwoju rynku będą płatności mobilne realizowane w sklepach tradycyjnych. Rozwój elektronicznych portfeli oraz płatności zbliżeniowych w modelach HCE i opartych o kartę SIM, według autorów raportu, będzie stanowić siłę napędową rynku m-płatności. Polski rynek, z ponad 76 proc. terminali płatniczych przystosowanych do obsługi mobilnych płatności zbliżeniowych, już dzisiaj dysponuje znakomitą infrastrukturą, a co za tym idzie, znaczącym potencjałem dalszego wzrostu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.