Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

McDonald's może zainwestować w mini-farmy wiatrowe

- Nakłady klasyfikowane jako eko-inwestycje stanowią znaczącą i stale rosnącą pozycję w budżecie McDonald's Polska - podaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, Krzysztof Klapa, dyrektor ds. korporacyjnych spółki. Firma chce angażować się w innowacyjne projekty, takie jak baterie słoneczne czy urządzenia wiatrowe.

McDonald's może zainwestować w mini-farmy wiatrowe
Krzysztof Klapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska

Autor: Mroziak Paulina, portalspozywczy.pl
Data: 19-01-2011, 15:47

- Czy McDonald's angażuje się w projekty ekologiczne?

System zarządzania ochroną środowiska to integralny element naszej działalności Dowodem tego jest certyfikat ISO 1400:1, którym jako sieć restauracji możemy poszczycić się już od szeregu lat. Traktujemy to jako wyróżnienie za działania jakie podejmujemy w trosce o środowisko naturalne, między innymi za odpowiedzialną gospodarkę odpadami.

I tak np. współpracujemy z firmami, które odbierają od nas zużyty olej, który przekazywany jest do Rafinerii Trzebinia na produkcję biopaliw. W sposób praktyczny pokazujemy jak można wprowadzać rozwiązania, aby odpad został całkowicie i w pożyteczny sposób zagospodarowany.

- Jakie inne projekty realizowane są w restauracjach sieci?

Inny przykład to realizowana przez naszą firmę ekologiczna, racjonalna gospodarka energetyczna. W naszych restauracjach stosujemy powszechnie system monitorowania zużycia energii. Pozwala on nam na stałą, bieżącą kontrolę zużycia energii elektrycznej oraz błyskawiczne podejmowanie niezbędnych działań jeśli zużycie energii nie jest na optymalnym poziomie. W przypadku tego projektu nie tylko oszczędzamy energię elektryczną, ale także zmniejszamy emisję CO2. W strukturze firmy funkcjonuje zespół, który stale zajmuje się tymi zagadnieniami.

Jest to efekt globalnej strategii McDonald's, która zakłada zwiększenie udziału energii zielonej przy ogólnym minimalizowaniu jej zużycia. Również polski oddział jest bardzo zainteresowany pracą na energii zielonej, staramy się kupować jej jak najwięcej. Aktualnie finalizujemy negocjacje dotyczące kolejnych zakupów w tym zakresie.

- Czy McDonald's Polska zamierza inwestować w budowę farm wiatrowych (lub innych urządzeń do pozyskiwania zielonej energii) przy swoich restauracjach?

Sami - jako podmiot - nie mamy na razie takich planów, pozyskujemy energię zieloną od dostawców. Być może w przyszłości zainwestujemy w małe projekty tego typu. W Europie przy restauracjach McDonald's zrealizowano kilka mini-farm wiatrowych, ale rozpowszechnienie tej idei jest trudne np. ze względu na uwarunkowania lokalizacyjne naszych restauracji.

Jednym z testowanych przez McDonald's w niektórych krajach pomysłów jest montowanie urządzeń wiatrowych w pylonach reklamowych, które stoją przy restauracjach. W Polsce projekt ten jest wyłącznie w fazie koncepcyjnej, na razie jeszcze nie realizowaliśmy takich inwestycji. Natomiast w kilku lokalizacjach zastosowaliśmy zestawy baterii słonecznych do podgrzewania wody użytkowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Kłapa RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • olek 2011-01-19 15:01:37
    slyszalem, ze kupuja lokalnie - tak mowily plakaty jak chcialem dostarczac swoj lokalny produkt dowiedzialem sie, ze nawet cebuli nie kupuja w polsce - dlatego juz tam nie kupuje hamburgerow i nie bede
  • Argos 2011-01-20 09:31:11
    Panie Olku Mc Donalds kupuje lokalne produktu z tym, że trzeba mieć szeroki asortyment, w Pana przypadku wszytkie warzywa. Jak Pan sobie wyobraża, że każdy rodukt będzie dostarczał inny dostawca. Wówcza byłoby 1 000 000 dostawców, kto by nad tym zapanował, jak potem skontrolować jakość itp. Pozdrawiam
  • abdim 2011-12-15 10:34:02
    z tą energoefektywnością nie jest w mc donald wcale tak kolorowo, fajnie ze pojeliście podstawowe kroki, ale moglibyście się baardziej przykładać bo potencjał oszczędności jest duży.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.238.189.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.