Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

McDonald's przygotowuje się na kryzys

  • Autor: Dziennik
  • Data: 23-03-2009, 07:36
McDonald's przygotowuje się na kryzys

Tańsze i mniejsze zestawy, zakaz otwierania nowych lokali, tam gdzie stare ledwo działają i większe zróżnicowanie cen - oto strategia McDonald's na walkę z kryzysem. Firma stawia też na dobrą kawę i sprzedaż na wynos, bo to elementy strategii najwięcej podnoszą sprzedaż - informuje Dziennik.

McDonald's Corp. to jedna z firm, która podczas recesji odnosi największe sukcesy. W lutym sprzedaż McDonald's w restauracjach otwartych co najmniej od roku wzrosła o 4,5 procent po uwzględnieniu różnic kalendarzowych - informuje Dziennik. Z rozbiciem na regiony sprzedaż w USA wzrosła o 6,8 procent, w Europie o cztery procent i o 4,1 proc. na Bliskim Wschodzie, w Afryce i w regionie Azji i Pacyfiku.Wysoka sprzedaż w Wielkiej Brytanii została częściowo zneutralizowana przez gorsze wyniki w Niemczech. Firmie lepiej wiodło się też w Australii i Japonii niż w Chinach. Koncern podał, że znacząca przecena walut krajów Europy Wschodniej zaszkodzi jego wynikom za pierwszy kwartał. W państwach takich jak Rosja takie osłabienie podraża koszty importu składników. Około dwóch trzecich przychodów McDonald's pochodzi spoza USA.

Jednak wraz pogarszaniem się sytuacji w światowej gospodarce McDonald's przygotowuje się na trudny rok. Umacniający się dolar wytrąca firmie ważne narzędzie do generowania zysków.

Ralph Alvarez, urodzony na Kubie były księgowy, który jest prezydentem i dyrektorem operacyjnym firmy, eliminuje z floty samochodowej firmy paliwożerne auta i naciska na domy mediowe, by negocjowały niższe stawki za reklamy, a także wstrzymuje budowę nowych lokali tam, gdzie stare się nie sprawdzają. Jednocześnie nadzoruje wielkie inwestycje w najbardziej obiecujących sektorach działalności McDonald's. Stawia miedzy innymi na kawę, konkurując tym samym ze Starbucksem, i na sprzedaż na wynos, która zwiększa przychody i wydajność. By sprawdzić od spodu, jak działa firma, zakłada ciemne okulary i bejsbolową czapeczkę i niezapowiedziany zjawia się w lokalach McDonald's.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 015) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH