Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Media społecznościowe w sieciach handlowych - trendy na 2018 rok

Największy potencjał w najbliższym czasie będzie tkwił w komunikacji video, ale nie czysto reklamowej, tylko w ramach współpracy z influencerami na YouTube - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee.

Media społecznościowe w sieciach handlowych - trendy na 2018 rok
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

- Materiały video od wielu lat wskazywane są jako te, które najbardziej angażują odbiorców, jednak sama komunikacja reklamowa nie wystarczy. Wchodzenie w kooperację z influencerami buduje wiarygodność marki i pozwala na zwiększenie jej zasięgów wśród oddanych fanów znanej osoby - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee.

Dodaje, że tendencję tą od wielu lat wykorzystuje Lidl, zatrudniając do swoich kampanii budzących sympatię influencerów. - Inne marki sieci handlowych będą musiały dostosować się do tego trendu i razem z influencerami przygotowywać takie treści, które będą bawić, zaskakiwać i mieć pewną „wartość dodaną”, a nie jedynie zawierać komunikat reklamowy - mówi ekspertka.

- Innym trendem, który na stałe zagości w polskich social mediach w 2018 roku będzie inwestycja w Real Time Marketing, czyli responsywność na wydarzenia codzienności. Komentując bieżące wydarzenia (najlepiej w humorystyczny, ciekawy sposób) marki sieci handlowych będą pokazywać, że śledzą obecne wydarzenia i są obecne w social mediach cały czas - informuje Patrycja Ogrodnik.

Tłumaczy, że wykorzystanie RTM nie jest prostym zadaniem – wymaga stałej obserwacji otoczenia i szybkiej reakcji na publikowane treści, jest jednak opłacalne ze względu na swój potencjał viralowy. Użytkownicy mediów społecznościowych bowiem chętnie dzielą się tego typu treściami docierając do szerokiej grupy swoich znajomych.

- Marki sieci handlowych będą też postawione przed wyzwaniem wykorzystywania chatbotów i sztucznej inteligencji w komunikacji z użytkownikami. Ma ono szansę przyspieszyć komunikację i udzielanie odpowiedzi fanom marki, niesie również za sobą zagrożenie związane z rozprzestrzenianiem się nieprawdziwych informacji. Chatbot może bowiem nie potrafić odpowiedzieć na zadane pytanie lub odpowiedzieć w sposób, który nie będzie odpowiedni. Należy monitorować zachowanie chatbotów i „uczyć je” na bieżąco, tak by jak najlepiej były w stanie wspierać nas w komunikacji z użytkownikami - wyjaśnia ekspertka.

- Niewątpliwie jednak popularność social mediów będzie dalej rosnąć – z raportów gigantów social media – Facebook, Instagram czy YouTube wynika, że z roku na rok przybywa im aktywnych użytkowników. Możemy spodziewać się więc, że z czasem większość komunikacji marek będzie prowadzona na portalach społecznościowych, które z tradycyjnymi formami komunikacji wygrywają swoją szybkością - podsumowuje Patrycja Ogrodnik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Patrycja Ogrodnik RSS ALERT    /    media społecznościowe RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Freebee RSS ALERT    /    social media RSS ALERT    /    media społecznościowe a handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 52.87.253.202
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.