Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Media społecznościowe w sieciach handlowych - trendy na 2018 rok

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 04-01-2018, 11:50
Media społecznościowe w sieciach handlowych - trendy na 2018 rok
Patrycja Ogrodnik, Brand Manager Agencji Freebee. Fot. materiały prasowe

Największy potencjał w najbliższym czasie będzie tkwił w komunikacji video, ale nie czysto reklamowej, tylko w ramach współpracy z influencerami na YouTube - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee.

- Materiały video od wielu lat wskazywane są jako te, które najbardziej angażują odbiorców, jednak sama komunikacja reklamowa nie wystarczy. Wchodzenie w kooperację z influencerami buduje wiarygodność marki i pozwala na zwiększenie jej zasięgów wśród oddanych fanów znanej osoby - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Patrycja Ogrodnik – Brand Manager Agencji Freebee.

Dodaje, że tendencję tą od wielu lat wykorzystuje Lidl, zatrudniając do swoich kampanii budzących sympatię influencerów. - Inne marki sieci handlowych będą musiały dostosować się do tego trendu i razem z influencerami przygotowywać takie treści, które będą bawić, zaskakiwać i mieć pewną „wartość dodaną”, a nie jedynie zawierać komunikat reklamowy - mówi ekspertka.

- Innym trendem, który na stałe zagości w polskich social mediach w 2018 roku będzie inwestycja w Real Time Marketing, czyli responsywność na wydarzenia codzienności. Komentując bieżące wydarzenia (najlepiej w humorystyczny, ciekawy sposób) marki sieci handlowych będą pokazywać, że śledzą obecne wydarzenia i są obecne w social mediach cały czas - informuje Patrycja Ogrodnik.

Tłumaczy, że wykorzystanie RTM nie jest prostym zadaniem – wymaga stałej obserwacji otoczenia i szybkiej reakcji na publikowane treści, jest jednak opłacalne ze względu na swój potencjał viralowy. Użytkownicy mediów społecznościowych bowiem chętnie dzielą się tego typu treściami docierając do szerokiej grupy swoich znajomych.

- Marki sieci handlowych będą też postawione przed wyzwaniem wykorzystywania chatbotów i sztucznej inteligencji w komunikacji z użytkownikami. Ma ono szansę przyspieszyć komunikację i udzielanie odpowiedzi fanom marki, niesie również za sobą zagrożenie związane z rozprzestrzenianiem się nieprawdziwych informacji. Chatbot może bowiem nie potrafić odpowiedzieć na zadane pytanie lub odpowiedzieć w sposób, który nie będzie odpowiedni. Należy monitorować zachowanie chatbotów i „uczyć je” na bieżąco, tak by jak najlepiej były w stanie wspierać nas w komunikacji z użytkownikami - wyjaśnia ekspertka.

- Niewątpliwie jednak popularność social mediów będzie dalej rosnąć – z raportów gigantów social media – Facebook, Instagram czy YouTube wynika, że z roku na rok przybywa im aktywnych użytkowników. Możemy spodziewać się więc, że z czasem większość komunikacji marek będzie prowadzona na portalach społecznościowych, które z tradycyjnymi formami komunikacji wygrywają swoją szybkością - podsumowuje Patrycja Ogrodnik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Modernizujmy armię rozsądnie. Wnioski po Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach ⬇️ @polskathetimes @EECKatowice polskatimes.pl/strefa-biznesu…
    @EECKatowice - (RT) @PZLSwidnik
  • W wiceministrem zdrowia Zbigniewem J. Królem @MinZdrowia na @EECKatowice rozmawialiśmy m.in. o zdrowiu publicznym. Po I wojnie światowej Polska była wschodnioeuropejskim liderem w tej dziedzinie #zdrowiepubliczne #EKG2018 #EEC2018 bit.ly/2kezwvf https://t.co/TL0Aq2HW8R
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 512) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH