Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Menedżer Penty: Delikatesy i dystrybucja w kanale tradycyjnym mogą być ryzykowną inwestycją

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-10-2012, 13:17
Menedżer Penty: Delikatesy i dystrybucja w kanale tradycyjnym mogą być ryzykowną inwestycją
Adam Jarmicki, menedżer inwestycyjny Penta Investments

Rynek dóbr konsumpcyjnych będzie rósł, natomiast w ramach tego rynku poszczególne segmenty będą rozwijać się bardziej lub mniej dynamicznie, a niektóre nawet mogą spadać. Przykładem tych ostatnich jest spadająca dystrybucja detaliczna w kanale tradycyjnym, czy problemy segmentu delikatesów - ocenia Adam Jarmicki, menedżer inwestycyjny Penta Investments.

Jak zauważa Adam Jarmicki, inwestycje typu private equity oraz venture capital są zawsze obarczone ryzykiem, co dotyczy wszystkich segmentów rynku - nie tylko handlu detalicznego oraz produkcji i dystrybucji żywności.

- W odniesieniu do inwestycji w segmencie dóbr konsumpcyjnych, do najważniejszych czynników ryzyka należy obecnie potencjał i dynamika dalszego wzrostu poszczególnych segmentów. Oczekujemy , że rynek w całości będzie się rozwijał, jednakże w całym systemie znajdują się segmenty mniej lub bardziej dynamiczne, a także spadkowe. Przykładem jest spadająca dystrybucja detaliczna w kanale tradycyjnym, czy problemy segmentu delikatesów w Polsce - mówi Adam Jarmicki w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, widoczne na tym rynku duże zainteresowanie inwestorów przekłada się na wysokie wyceny, które niekiedy uniemożliwiają zrealizowanie zamierzonego zwrotu. Przykładem mogą być transakcje sprzedaży spółek Kamis czy Wedel.

Mimo wszystko uważamy, że potencjalne straty na inwestycjach na rynku dóbr konsumpcyjnych są - raczej ograniczone - ocenia Adam Jarmicki.

Przeczytaj także:

Menedżer Penty: Segment spożywczy cieszy się zainteresowaniem inwestorów finansowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pip 04-10-2012, 14:04:
no własnie - na rynku tradycyjnym wiec jakies glupoty tu pisze pan Adam:)
  • Don Pizza 04-10-2012, 13:54:
Pan menadżer wie o czym mówi, opierając się prawdopodobnie na doświadczeniach własnego funduszu na branży mrożonek. Spadająca dystrybucja w kanale tradycyjnym - dobrze powiedziane. A na czym przepraszam opierała się dystrybucja Iglokraku i Iglotexu?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.