Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Menedżer Penty: Delikatesy i dystrybucja w kanale tradycyjnym mogą być ryzykowną inwestycją

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 04-10-2012, 13:17
Menedżer Penty: Delikatesy i dystrybucja w kanale tradycyjnym mogą być ryzykowną inwestycją
Adam Jarmicki, menedżer inwestycyjny Penta Investments

Rynek dóbr konsumpcyjnych będzie rósł, natomiast w ramach tego rynku poszczególne segmenty będą rozwijać się bardziej lub mniej dynamicznie, a niektóre nawet mogą spadać. Przykładem tych ostatnich jest spadająca dystrybucja detaliczna w kanale tradycyjnym, czy problemy segmentu delikatesów - ocenia Adam Jarmicki, menedżer inwestycyjny Penta Investments.

Jak zauważa Adam Jarmicki, inwestycje typu private equity oraz venture capital są zawsze obarczone ryzykiem, co dotyczy wszystkich segmentów rynku - nie tylko handlu detalicznego oraz produkcji i dystrybucji żywności.

- W odniesieniu do inwestycji w segmencie dóbr konsumpcyjnych, do najważniejszych czynników ryzyka należy obecnie potencjał i dynamika dalszego wzrostu poszczególnych segmentów. Oczekujemy , że rynek w całości będzie się rozwijał, jednakże w całym systemie znajdują się segmenty mniej lub bardziej dynamiczne, a także spadkowe. Przykładem jest spadająca dystrybucja detaliczna w kanale tradycyjnym, czy problemy segmentu delikatesów w Polsce - mówi Adam Jarmicki w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, widoczne na tym rynku duże zainteresowanie inwestorów przekłada się na wysokie wyceny, które niekiedy uniemożliwiają zrealizowanie zamierzonego zwrotu. Przykładem mogą być transakcje sprzedaży spółek Kamis czy Wedel.

Mimo wszystko uważamy, że potencjalne straty na inwestycjach na rynku dóbr konsumpcyjnych są - raczej ograniczone - ocenia Adam Jarmicki.

Przeczytaj także:

Menedżer Penty: Segment spożywczy cieszy się zainteresowaniem inwestorów finansowych

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pip 04-10-2012, 14:04:
no własnie - na rynku tradycyjnym wiec jakies glupoty tu pisze pan Adam:)
  • Don Pizza 04-10-2012, 13:54:
Pan menadżer wie o czym mówi, opierając się prawdopodobnie na doświadczeniach własnego funduszu na branży mrożonek. Spadająca dystrybucja w kanale tradycyjnym - dobrze powiedziane. A na czym przepraszam opierała się dystrybucja Iglokraku i Iglotexu?

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH