Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Menedżer Penty: Segment spożywczy cieszy się zainteresowaniem inwestorów finansowych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 27-09-2012, 12:12
Menedżer Penty: Segment spożywczy cieszy się zainteresowaniem inwestorów finansowych
Adam Jarmicki, menedżer inwestycyjny funduszu Penta Investment

Inwestycja Penty w sieć detaliczną Żabka do tej pory jest najlepszą zrealizowaną inwestycją w Polsce i jedną z trzech najbardziej udanych w historii całego funduszu - ocenia Adam Jarmicki, menedżer inwestycyjny funduszu Penta Investments. Jego zdaniem, segment dóbr konsumpcyjnych jest interesujący dla inwestorów finansowych.

- Segment dóbr konsumpcyjnych, do którego zalicza się również produkcję i dystrybucję żywności, wciąż cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem inwestorów. Dzieje się tak dlatego, że nadal oferuje on możliwości wzrostu wynikające ze zwiększającej się konsumpcji, a jednocześnie jest relatywnie stabilnym rynkiem, mało podatnym na gwałtowne wahania popytu - mówi Adam Jarmicki.

Jego zdaniem, nie oznacza to, że każda inwestycja na tym rynku przyniesie zyski dla inwestora. Kluczowa jest strategia budowania wartości, która nie tylko będzie bazowała na wzroście rynku, ale także na zwiększaniu efektywności i ekspansji rynkowej.

- Przykładem projektu spełniającego te kryteria była inwestycja Penty w sieć detaliczną Żabka, która jak do tej pory jest naszą najlepszą zrealizowaną inwestycją w Polsce i jedną z trzech najbardziej udanych w historii całego funduszu. W ciągu 4 lat zaangażowania w spółkę Penta znacząco zwiększyła wartość sieci: przychody brutto Żabki w tym okresie wzrosły o prawie 42 proc., a EBIDTA aż o 162 proc. W lutym 2011 roku podpisała umowę sprzedaży polskiej sieci Żabka, osiągając bardzo dobrą stopę zwrotu z inwestycji - przypomina manadżer Penty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Donek 28-09-2012, 11:11:
Penta zrobiła dobry biznes z żabkami ponieważ miała do dyspozycji pracowników za grosze. Ajent dostał średnio 3% od obrotu miesięcznego sklepu ( średni obrót sklepu to 100 tys zł) Przy kosztach ajenta ok 10 tys zł miesięcznie na które ajenta nie było stać. Ajent sam obniżył ten koszt pracując po 12 godz dziennie i zatrudniając na czarno. Penta zaoszczędziła na kosztach pracowniczych. Tak się odnosi sukces...
  • czytelnik 28-09-2012, 10:56:
EBITDA Panie redaktorze

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH