Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Merlin powiększa stratę, nie wyklucza następnych akwizycji

W 2018 r. skonsolidowane przychody Merlin Group wyniosły 63 mln zł w porównaniu do 39,2 mln zl w 2017 r. Strata netto 28,5 mln zł (10,16 mln zł straty w 2017 r.).

Merlin powiększa stratę, nie wyklucza następnych akwizycji
Łukasz Szczepański, prezes zarządu Merlin Group fot. za merlingroup.pl
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 22-03-2019, 09:56

- Bez wątpienia rok 2018 był wymagający i bardzo intensywny, zarówno pod kątem działalności operacyjnej, jak i akwizycyjnej, jednak wyniki osiągnięte w obu tych obszarach zapewniły wzmocnienie pozycji Grupy na polskim rynku e-commerce. Jednym z najważniejszych wydarzeń dla Merlin Group S.A. było nabycie w listopadzie 2018 roku 100% udziałów spółki Profit M, zajmującej się sprzedażą książek oraz zabawek online. Na ten zakup Grupa przeznaczyła 17,4 mln zł, pozyskane w formie emisji obligacji serii F12. Dzięki włączeniu w struktury Grupy należących do Profit M sklepów: nieprzeczytane.pl, profit24.pl, smarkacz.pl oraz mestro.pl, jesteśmy trzecim co do wielkości internetowym sprzedawcą książek w Polsce. W perspektywie kolejnych lat naszą ambicją jest zdobycie drugiej pozycji na rynku, dlatego nie wykluczamy kolejnych akwizycji, które pomogą nam ten cel osiągnąć. Niemniej jednak, dzięki wspomnianemu przejęciu już teraz zyskaliśmy status jednej z największych polskich grup kapitałowych, prowadzących działalność na polskim rynku e-commerce w segmencie kultury i rozrywki.(...) Kluczowym elementem planu biznesowego Merlin Group S.A. na 2019 rok jest –poza zakończeniem procesu integracji operacyjnej, logistycznej oraz informatycznej spółki Profit M –wdrożenie scentralizowanej platformy do obsługi sklepów e-commerce, umożliwiającej bardziej efektywne zarządzanie wszystkimi sklepami internetowymi znajdującymi się aktualnie w portfolio Grupy. Dzięki temu nie tylko zaoferujemy stale rosnącej grupie klientów naszych sklepów internetowych –w tym: merlin.pl, cdp.pl, nieprzeczytane.pl, profit24.pl, smarkacz.pl i mestro.pl –szereg nowych funkcjonalności, ale przede wszystkim ograniczymy koszty obsługi sprzedaży. Zakładane oszczędności wynikać będą z usprawnienia procesów realizacji zamówień przez unifikację rozproszonych dotychczas procesów zakupu i sprzedaży.Optymalizacja kosztów działalności oraz zwiększenie efektywności działań sprzedażowych, założone przez Merlin Group S.A. na 2019 rok, nierozerwalnie wiążą się z koniecznością zapewnienia sprawnej obsługi logistycznej klientów. Tym samym, równolegle do aktywności w obszarze technologicznym planujemy rozbudowę centrum logistycznego w Ożarowie Mazowieckim (...) - piszą Łukasz Szczepański, Prezes Zarządu i Jacek Jabłczyński, Członek Zarządu Merlin Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-commerce RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Merlin.pl RSS ALERT    /    Merlin Group RSS ALERT    /    Łukasz Szczepański RSS ALERT    /    Jacek Jabłczyński RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Ella 2019-06-05 11:13:15
    Tak aktualnie zyskaliście totalny bałagan w realizacji zamówień w nieprzeczytane.pl
  • Aleksandra 2019-06-05 11:42:24
    ,,Stale rosnącą"? ,,Usprawniane"? To chyba jakiś żart... przesyłki z ww sklepów mają bardzo duże opóźnienia, obsługa klienta mówiąc kolokwialnie leży i kwiczy... coraz więcej klientów odchodzi i nie ma zamiaru wracać... grupa Merlin- nr 1 chyba na czarnej liście- gdzie nie kupować

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.23.15
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.