Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Metro AG notuje wzrost sprzedaży LfL

W I kwartale roku obrotowego 2018/19 r., sprzedaż like-for-like grupy Metro AG wzrosła o 2,3 proc., w stosunku do roku poprzedniego. Przyczyniły się do tego głównie Europa Wschodnia (z wyłączeniem Rosji), gdzie sprzedaż LfL wzrosła o 6,4 proc. i Azja (wzrost o 5,9 roc.), a także pozytywny efekt kalendarza. W lokalnej walucie sprzedaż Metro wzrosła o 2,1 proc - podaje serwis dlahandlu.pl.

Sprzedaż raportowana za okres pierwszego kwartału 2018/19 wyniosła 8,02 mld euro, wobec 8,07 mld euro rok wcześniej. Oznacza to spadek o 0,6 proc. Głównym powodem spadku był negatywny wpływ kursu walutowego w Rosji i Turcji.

EBITDA, wyłączając wpływy z tytułu transakcji dotyczących nieruchomości, wyniosła w sumie 470 milionów euro w pierwszym kwartale 2018/19 (I kw. 2017/18 było to 504 miliony euro). Spadek o 34 mln euro wynika głównie z negatywnych skutków walutowych w Rosji i Turcji, a także z inwestycji w pozycjonowanie Metro w Rosji. Po skorygowaniu wyniku EBITDA o efekty walutowe, spadek ten wynosi 16 milionów euro.

- Sprzedaż i zyski Metro AG są zgodne z oczekiwaniami. Nasze działania podjęte w Rosji przynoszą pozytywne rezultaty. Azja, Europa Wschodnia i branża delivery nadal rozwijają się dynamicznie. Zwiększona koncentracja na segmencie HoReCa i hurtownikach przynosi efekty. Możemy potwierdzić prognozy na rok finansowy 2018/19  - mówi Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG.

Więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Metro AG RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.82.52.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.