REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Metro Cash & Carry notuje wzrost sprzedaży. Zysk mocno w dół

  • Autor: pr
  • Data: 20-03-2013, 15:41

Metro Cash & Carry utrzymało wzrost sprzedaży w roku fiskalnym 2012, wraz z dalszym rozwojem sieci w 29 krajach świata. W 2012 roku sprzedaż wzrosła o 1,7 proc., osiągając 31,6 mld euro. Do pozytywnego trendu przyczyniły się szczególnie wyniki w Rosji, Chinach i Turcji.

REKLAMA

Sprzedaż Metro Cash & Carry rok do roku wzrosła o 0,2 proc. Przychody uwzględniające sprzedaż Makro w Wielkiej Brytanii wzrosły o 3,2 proc. Zysk operacyjny, nie wliczając odsetek i podatków (EBIT) spadł o 17,5 proc. do 947 mln euro, co było spowodowane między innymi inwestycjami sieci w działania typu „customer value".

Udział międzynarodowej sprzedaży Metro Cash & Carry wzrósł z 83,5 proc. do 84,5 proc. w 2012 roku. Na rynku pierwotnym w Niemczech, sprzedaż spadła o 3,3 proc. do 5 mld. euro, głównie ze względu na optymalizację portfolio, która wiązała się z zamknięciem 10 hal w IV kwartale 2011 roku oraz słabnącym biznesem artykułów przemysłowych. Sprzedaż rok do roku spadła tylko o 0,7 proc.

W 2012 roku Metro Cash & Carry otworzyło 46 hal we wszystkich regionach, w których działa sieć. Tylko w Chinach otwarto 12 hal, jest to rekordowa liczba otwarć w pojedynczym kraju, w historii organizacji. Podczas gdy jest utrzymywane tempo ekspansji w krajach Europy Wschodniej, nowe hale otwarto również we Francji, Belgii, Włoszech oraz Hiszpanii. Nie licząc 30 sprzedanych hal Makro w Wielkiej Brytanii, Metro Cash & Carry na koniec 2012 roku zarządzało 743 halami hurtowymi w 29 krajach na całym świecie.

Sieć Metro Cash & Carry przez cały 2012 rok wdrażała strategiczne mierniki dotyczące „customer value", m.in. poprzez dostosowanie asortymentu do oczekiwań klienta oraz rozwijając usługę dostaw. Sprzedaż za pośrednictwem kanału dostaw z osiągnęła ponad 30 proc. wzrost do 2,2 miliardów euro (w 2011 było to 1,6 mld. euro). Sprzedaż produktów sygnowanych markami własnymi osiągnęła w 2012 roku 16,7 proc. całkowitej sprzedaży

W roku finansowym 2012, niemiecki koncern handlowy Metro Group odnotowała silny wzrost w pełnym wyzwań środowisku makroekonomicznym. Sprzedaż grupy wzrosła o 1,2 proc., osiągając 66,7 miliardów euro; po dostosowaniu portfolio, sprzedaż wrosła o 2,3 proc.. EBIT przed odliczeniami osiągnął 1.976 mld euro, co było zgodne ze wcześniejszymi prognozami. Równocześnie, organizacja polepszyła przepływ gotówki operacyjnej o 11,9 proc. do 2,340 mld euro i zredukowała swój dług netto o 20,4 proc. do poziom 3,245 mld euro.

- Zmieniająca się sytuacja na rynku konsumenta w wielu krajach Europy, wpłynęła na kryzys, oddziałując także na rozwój biznesu Metro Group w 2012 - powiedział Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG. - Efektywne działania ukierunkowane na klientów, spełniły nasze oczekiwania i znaczącą wpłynęły na nasz przepływ gotówki i poziom zadłużenia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH