Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Metro Cash&Carry z nową strategią dla lokalnych rynków

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 07-05-2015, 14:01
Metro Cash&Carry z nową strategią dla lokalnych rynków

Dział cash&carry niemieckiego koncernu chce dać w ręce 26 lokalnych oddziałów więcej władzy w zakresie dostosowywania swojej działalności do specyfiki krajowych rynków.

Centrala firmy również zmieni swoją formę organizacyjną - miejsce obecnej 9 osobowej rady zarządu - wkrótce zastąpią partnerzy operacyjni, z których każdy będzie nadzorował 2-3 lokalne rynki. 

Ich działania będą więc w dużo większym stopniu skupiać się na problemach, popycie i specyfice krajowych konsumentów. Nowa struktura organizacyjna zostanie wprowadzona od 1 lipca.

Olaf Koch, prezes Metro AG, tłumaczy decyzję chęcią podejmowania szybszych decyzji na lokalnych rynkach. Grupa definiuje nową strategię jako bodziec do rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.

Jednym z elementów zmian jest mianowanie Pietera Boone'a, dotychczasowego doświadczonego dyrektora zarządzającego Metro Cash&Carry w Rosji, na nowego dyrektora generalnego międzynarodowego Metro Cash&Carry.

Strategicznym punktem zmian, jak podkreśla zarząd firmy, jest udzielenie krajowym dyrektorom zarządzającym większej swobody w przedsiębiorczości. Nadal będą oni wspierani przez centralę koncernu. Zmiana na wpłynąć także na jeszcze wyższy wzrost sprzedaży LfL.

- W przyszłości będziemy w stanie znacznie szybciej reagować na lokalne potrzeby i specjalne wymagania klienta, a tym samym zwiększać nasz potencjał wzrostu - dodaje Olaf Koch.

Większa swoboda ma objawiać się m.in. w zakresie działań marketingowych i operacyjnych w sklepach. Premie będą więc w dużo większym stopniu uzależnione od wyników na lokalnych rynkach.
Niektóre krajowe oddziały przejmą odpowiedzialność za wybrane działy operacyjne np. kompetencje działu horeca zostaną przekazane do Francji. HR, IT / IM i finanse będą dalej zarządzane w Düsseldorfie. Rachunkowość, audyt, controlling, dział prawny i podatkowy również pozostanie bez zmian w Niemczech. 

Spowoduje to redukcję zatrudnienia w centrali firmy. Proces ten będzie odbywać się w ścisłej współpracy z Radą Pracowników.

W Polsce Makro Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. Makro posiada obecnie 41 hal (w tym jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi około 300 000 mkw. Firma zatrudnia w Polsce ponad 5500 osób. Szefem Makro w Polsce od stycznia br. jest Eric Poirier, który zastąpił Davida Bonera.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 045) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH