Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Metro Cash & Carry zwiększa sprzedaż like-for-like w Europie Wschodniej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2015, 21:13
Metro Cash & Carry zwiększa sprzedaż like-for-like w Europie Wschodniej
Wzrosła sprzedaż like-for-like grupy Metro; fot. shutterstock

Grupa Metro ogłosiła wyniki za IV kw. roku obrotowego 2014/15. Firma poinformowała m.in. o wynikach swojego oddziału zajmującego się sprzedażą hurtową. Sprzedaż like-for-like spółki Metro Cash & Carry wzrosła w całym roku obrotowym o 0,9 proc.

Jednocześnie sprzedaż spółki spadła o 2,7 proc. do 29,7 mld euro, głównie ze względu negatywny wpływ kursu wymiany walut na rynkach zagranicznych (głównie osłabienie rosyjskiego rubla). Sprzedaż w walutach lokalnych była na poziomie roku ubiegłego.

Sprzedaż like-for-like w 4 kw. 2014/15 wykazała bardzo pozytywną dynamikę i wzrosła o 1,1 proc., co jest dobrą prognozą na kolejne kwartały. Jednocześnie w tym okresie sprzedaż spółki spadła o 3,2 proc. do 7,4 mld euro z powodu różnic kursowych i pozbycia się niektórych placówek handlowych.

Niemiecki oddział spółki zanotował spadek sprzedaży like-for-like jednak był on mniej wyraźny niż w dwóch poprzednich kwartałach. W regionie Europy Zachodniej sprzedaż like-for-like Metro Cash & Carry nieznacznie wzrosła. Szczególnie pozytywny trend widoczny był we Francji, Włoszech i Hiszpanii.

W Europie Wschodniej sprzedaż like-for-like wzrosła w prawie każdym kraju. W ujęciu procentowym, rosyjski oddział Metro Cash & Carry firma po raz kolejny odnotowano stały jednocyfrowy wzrost sprzedaży like-for-like. Grupa nie poinformowała o wyniku polskiego oddziału Makro Cash & Carry.

Sprzedaż w regionie Azji i Afryki wzrosła przy jednoczesnym spadku like-for-like. Było to wynikiem rozwoju w Chinach i Pakistanie. Wzrost sprzedaży like-for-like firma osiągnęła w Japonii i Indiach.

Makro Cash & Carry działa w Polsce od 1994 roku. Firma ma obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi ponad 270 000 mkw. Makro zatrudnia w Polsce ponad 6000 osób.

Metro Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 110 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku budżetowym 2012/2013 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro.

Metro Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku budżetowym 2012/2013 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 66 mld euro. Firma zatrudnia około 265 tysięcy pracowników i działach w ponad 2200 halach w 32 krajach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 876) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH