REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Metro Cash & Carry zwiększa sprzedaż like-for-like w Europie Wschodniej

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-10-2015, 21:13
Metro Cash & Carry zwiększa sprzedaż like-for-like w Europie Wschodniej
Wzrosła sprzedaż like-for-like grupy Metro; fot. shutterstock

Grupa Metro ogłosiła wyniki za IV kw. roku obrotowego 2014/15. Firma poinformowała m.in. o wynikach swojego oddziału zajmującego się sprzedażą hurtową. Sprzedaż like-for-like spółki Metro Cash & Carry wzrosła w całym roku obrotowym o 0,9 proc.

REKLAMA

Jednocześnie sprzedaż spółki spadła o 2,7 proc. do 29,7 mld euro, głównie ze względu negatywny wpływ kursu wymiany walut na rynkach zagranicznych (głównie osłabienie rosyjskiego rubla). Sprzedaż w walutach lokalnych była na poziomie roku ubiegłego.

Sprzedaż like-for-like w 4 kw. 2014/15 wykazała bardzo pozytywną dynamikę i wzrosła o 1,1 proc., co jest dobrą prognozą na kolejne kwartały. Jednocześnie w tym okresie sprzedaż spółki spadła o 3,2 proc. do 7,4 mld euro z powodu różnic kursowych i pozbycia się niektórych placówek handlowych.

Niemiecki oddział spółki zanotował spadek sprzedaży like-for-like jednak był on mniej wyraźny niż w dwóch poprzednich kwartałach. W regionie Europy Zachodniej sprzedaż like-for-like Metro Cash & Carry nieznacznie wzrosła. Szczególnie pozytywny trend widoczny był we Francji, Włoszech i Hiszpanii.

W Europie Wschodniej sprzedaż like-for-like wzrosła w prawie każdym kraju. W ujęciu procentowym, rosyjski oddział Metro Cash & Carry firma po raz kolejny odnotowano stały jednocyfrowy wzrost sprzedaży like-for-like. Grupa nie poinformowała o wyniku polskiego oddziału Makro Cash & Carry.

Sprzedaż w regionie Azji i Afryki wzrosła przy jednoczesnym spadku like-for-like. Było to wynikiem rozwoju w Chinach i Pakistanie. Wzrost sprzedaży like-for-like firma osiągnęła w Japonii i Indiach.

Makro Cash & Carry działa w Polsce od 1994 roku. Firma ma obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi ponad 270 000 mkw. Makro zatrudnia w Polsce ponad 6000 osób.

Metro Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 110 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku budżetowym 2012/2013 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro.

Metro Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku budżetowym 2012/2013 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 66 mld euro. Firma zatrudnia około 265 tysięcy pracowników i działach w ponad 2200 halach w 32 krajach.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH