Metro Group: 4-proc. spadek sprzedaży za rok 2013/14

Metro Group przedstawiło wyniki finansowe rok obrotowy 2013/2014. W tym czasie Grupa zanotowała sprzedaż na poziomie 63 mld euro w porównaniu do 65,7 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego, co oznacza spadek o 4 proc. w euro oraz 1,7 proc. w walucie lokalnej.
Sprzedaż METRO Cash & Carry wyniosła w tym okresie 30,5 mld euro ( wzrost o 1 proc. LfL).
- Sprzedaż LfL segmentu cash&cary wzrosła piąty raz z rzędu. Pozytywny efekt przyniosły m.in. działania sieci związane z 50. rocznicą działalności brandu - opisuje spółka.
Sieć Real zanotowała sprzedaż na poziomie 8,4 mld euro (LfL - spadek o 0,8 proc., zaś sprzedaż liczona w euro spadła aż o 18,7 proc.). Sieć zmniejszyła się w badanym okresie aż o 73 placówki.
- Spadek o ponad 18 proc. wynikał głównie ze zbycia nieruchomości w Europie Wschodniej. W samym czwartym kwartale sprzedaż wyniosła 1,9 mld euro. Sprzedaż LfL sieci w Niemczech nieznacznie wzrosła o 0,2 proc. w IV kw. Wyniki poprawiła modernizacja placówek - atrakcyjna oferta produktów z dużym udziałem świeżej żywności i silnych marek własnych stworzyły przyjemne doświadczenia zakupowe - komentuje firma.
Sieć Media-Saturn osiągnęła sprzedaż w wysokości 21 mld euro (LFL spadek o 0,9 proc., w euro spadek o 0,3 proc.).

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!