REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Metro Group poprawia sprzedaż i wskaźnik EBIT

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 12-12-2013, 11:11
Metro Group poprawia sprzedaż i wskaźnik EBIT
Metro Group zamknęło rok obrachunkowy z dobrymi wynikami i wzmocniło dane bilansowe.

Metro Group jest zadowolone z wyników finansowych za 9 miesięcy br. Zdaniem firmy, transformacja Grupy przyniosła wymierne efekty. Wskaźnik EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł do 728 mln euro (w okresie 9 miesięcy 2012r. było to 706 mln euro ). Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej poprawiły się o ponad 300 mln euro, a zadłużenie netto zmniejszyło się o 2,3 mld euro.

REKLAMA

Metro Group zamknęło rok obrachunkowy z dobrymi wynikami i wzmocniło dane bilansowe: EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wyniósł 728 mln euro, co oznacza wzrost o 22 mln euro w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowana o zmiany portfela i różnice kursowe sprzedaż wzrosła o 0,9 proc.

- Poprawa sprzedaży i wskaźnika EBIT napawa nas optymizmem. Z redukcją długu netto o ponad 2 mld euro i dalszą poprawą płynności finansowej Metro Group istotnie wzmocniło swoja pozycję gospodarczą w 2013 r. - powiedział Olaf Koch, prezes Grupy. Zapowiedział również, że w 2014 r. Grupa będzie kontynować transformację.

Sprzedaż Metro cash&carry w okresie od stycznia do września 2013 spadła o 2,0 procent do 22,6 mld euro (w walucie lokalnej : - 0,5 proc.). Uwzględniając zbycie oddziały w Wielkiej Brytanii wyniki były na niemal idetycznym poziomie jak rok wcześniej. Udział sprzedaży marek własnych w sprzedaży ogółem wzrósła o 17,0 procent ( 16,9 proc. w 2012 r. ) W trzecim kwartale 2013 r. Metro Cash & Carry odnotowano znaczącą poprawę trendu sprzedaży w większości krajów, w których sieć prowadzi działalność, a firma zwiększyła udziały rynkowe.

Jeśli chodzi o sieć Real, zbycie działalności w Rosji, Rumunii i na Ukrainie maiją duży wpływ sprzedaży w roku obrotowym 2013. Wielkość sprzedaży znacznie spadła o 8,2 procent do 7,3 mld euro (w walucie lokalnej: -7,9 proc.) Sprzedaż Like-for-like spadła o 2,1 proc. W Niemczech udział produktów własnych marek w sprzedaży ogółem wzrósł z 16,0 procent do 16,4 procent. EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wzrósł z minus 4 mln euro do minus 1 mln euro.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH