REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Metro Group: Sprzedaż Makro rośnie w Europie Wschodniej

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 31-07-2012, 17:35

Metro Group w I półroczu 2012 roku zanotowało wzrost sprzedaży o 2 proc. i osiągnęła wartość 31,5 mld euro. Jednocześnie zysk operacyjny grupy spadł do 305 mln euro z 452 roku w I połowie 2011 roku. Makro radzi sobie lepiej niż Real, zwłaszcza w Europie Wschodniej.

REKLAMA

W lokalnej walucie sprzedaż wzrosła o 2,2 proc. rok do roku. Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła o 2,5 proc, do 8,2 mld euro. W lokalnej walucie wzrost osiągnął 5,4 proc. W I półroczu zysk operacyjny przed jednorazowymi wydarzeniami spadł do 305 mln euro z 452 mln euro w I poł. 2011 roku. Z kolei zysk operacyjny z uwzględnieniem wydarzeń jednorazowych spadł do 61 mln euro z 410 mln euro w I poł. 2011 roku. Główne zdarzenia mające wpływ na ten wynik to sprzedaż Makro w Anglii oraz plan restrukturyzacyjny. Zysk przypadający na akcję spadł do 0,09 euro z 0,2 euro rok wcześniej.

- Mocno przyspieszyliśmy pomimo niesprzyjających wiatrów. Nasze zorientowanie się na zrównoważony wzrost przynosi rezultaty. Do tego widzimy pierwsze pozytywne efekty w przychodach. To zachęca nas do trzymania się obranej drogi - powiedział Olaf Koch, prezes METRO AG. Jesteśmy przekonani, że osiągniemy zysk operacyjny na poziomie ubiegłorocznego - dodał. Dlatego Metro Group będzie kontynuowało zaplanowane redukcje kosztów i koncentrowało się na wzrostach like for like. W ramach planu cięcia kosztów w centrali, ogłoszonego w maju 2012 roku firma zamierza zaoszczędzić 120 millionów euro, z czego 2/3 to będą oszczędności inne niż zwolnienia personelu. W I półroczu firma otworzyła 28 nowych lokalizacji. Negatywna sytuacja ekonomiczna i niższy wzrost cen będą prawdopodobnie miały negatywny wpływ na sprzedaż w całym 2012 roku. Firma podejmuje jednak kroki zaradcze i liczy, że cały rok zamknie się wzrostem sprzedaży.

Hurtownie Metro Cash & Carry zantowały wzrost od stycznia do czerwca 2012 roku o 2,8 proc. do 15,2 mld euro (w lokalnej walucie o 2,7 proc.), głównie dzięki dynamice sprzedaży w Europie Wschodniej i Azji. Sprzedaż like for like wzrosła o 0,8 proc.

Zysk operacyjny przed zdarzeniami jednorazowymi spadł z 293 mln euro do 220 mln euro obecnie. Zysk operacyjny spadł z 273 mln euro do 43 mln euro, głównie na skutek sprzedaży Makro w Anglii.

Od stycznia do czerwca 2012 roku sprzedaż Reala wzrosła o 0,1 proc. do 5,3 mld euro (w lokalnej walucie o 1,3 proc.). W I połowie 2012 roku w Europie Wschodniej sprzedaż Reala spadła o 2,8 proc. do 1,4 mld euro, ale w lokalnej walucie wzrosła o 1,6 proc. Zysk operacyjny osiągnął poziom minus 6 milionów euro.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH