Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Metro Group zwiększyło sprzedaż w Europie Wschodniej do 8 mld w I połowie roku. Sieć Real na minusie

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 02-08-2011, 11:00
Metro Group zwiększyło sprzedaż w Europie Wschodniej do 8 mld w I połowie roku. Sieć Real na minusie

Eckhard Cordes, prezes Metro Group, twierdzi, że mimo niekorzystnych warunków panujących w ciągu pierwszego półrocza, grupa dobrze sobie poradziła. Metro zwiększyło sprzedaż w tym okresie o 0,1 proc. do 31,3 mld Euro.

Na wyniki Metro Group w pierwszym półroczu miały wpływ takie czynniki jak: kontynuacja kryzysu zadłużenia czy wysokie ceny żywności i energii.

W Niemczech sprzedaż spadła o 1,7 proc. w pierwszej połowie 2011 roku. Afera z zakażeniami bakterią EHEC doprowadziły do wyraźnego spadku sprzedaży w Makro Cash&Carry i Realu owoców i warzyw w maju. 

Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła o 2,9 proc. do 8 mld euro w pierwszej połowie roku 2011.

Władze Metro Group oczekują, że w całym 2011 r. sprzedaż przekroczy poziom z poprzedniego roku. To, czy firma osiągnie swój cel zależy od stałej poprawy warunków makroekonomicznych oraz możliwości zrekompensowania wzrostu cen zamówień.

W Europie Wschodniej w I połowie br. sprzedaż Makro C & C wzrosła o 3,5 proc. do 5,4 mld euro. Według przedstawicieli Grupy II kw. br. pokazał wyraźną poprawę trendu, w tym okresie sprzedaż wzrosła o 4 proc. do 2,9 mld euro. Chociaż trudna sytuacja ekonomiczna wpłynęła negatywnie na wyniki sieci w Rumunii i Grecji, to sprzedaż like for like w Rosji, na Ukrainie i w Kazachstanie znacznie się poprawiła.

Sprzedaż sieci Real w naszym regionie spadła w ciągu pierwszych 6-miesięcy o 1,9 proc. do 1,4 mld euro (lokalnej walucie spadek wyniósł 0,5 proc.). Choć nastroje konsumentów w Rumunii i Polsce nadal są dotknięte przez kryzys finansowy, to w Rosji i na Ukrainie Real ponownie odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży like for like.

Sprzedaż spółki Media-Saturn w Europie Wschodniej wzrosła o 6,5 proc. Spadła jednak sprzedaż like for like ze względu na dalsze ograniczenia zakupu ze strony konsumentów. Zdaniem przedstawicieli sieci w II kw. widać jednak poprawę w porównaniu z I kw. br. W Polsce sprzedaż like for like sieci Media Markt i Saturn spadła, jednak w Rosji i Turcji odnotowano satysfakcjonujące wyniki.

Metro Group jest właścicielem w Polsce sieci hipermarketów Real, hurtowni samoobsługowych Makro Cash and Carry oraz sklepów z elektroniką: MediaMarkt i Saturn.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • kozak 02-08-2011, 19:04:
A wszystko kosztem wyzysku, srubowania zadan poza granice mozliwsci i ciagle redukowanie zatrudnienia i "oszczędności"...
  • Anka 02-08-2011, 11:46:
Metro osiąga zyski pomimo kryzysu kosztem niewolniczej pracy swoich pracowników, od czterech lat pracuje w Realu i ciągle mam najniższą minimalną płacę, połowę pracowników zwolniono a pracy przybywa wraz z klientami, nie boję się ciężkiej pracy ale mogliby nareszcie zacząć godziwie ludziom płacić. Szczycą się miliardowymi zyskami płacąc głodowe pensje swoim pracownikom, grupa Metro nie dba o swoich pracowników.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH