REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Metro notuje rekordowo niskie zadłużenie netto

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-02-2015, 21:59
Metro notuje rekordowo niskie zadłużenie netto
fot. metrogroup.de

W pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015 Metro Group generowało lepsze wyniki operacyjne. Ze względu na negatywny efekt walutowy szacowany na około 60 mln euro, wskaźnik EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wyniósł 1,024 mld euro, w porównaniu do 1,073 w roku wcześniejszym.

REKLAMA

Pomimo ciągle trudnej sytuacji gospodarki światowej skorygowana o różnice kursowe i zmiany portfela sprzedaż grupy wzrosła o 2,6 proc. w pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015. Sprzedaż LfL wzrosła o 2,1 proc. Deklarowana wartość sprzedaży spadła o 2,2 proc. do kwoty 18,3 mld euro.

Zadłużenie netto rok do roku zmalało się o 0,9 mld do kwoty 1,5 mld euro, co jest najlepszym wynikiem grupy od 10 lat.
Olaf Koch, prezes zarządu Metro AG, powiedział że słaby rubel zaciemnia ogólnie dobre wyniki obrotowe grupy. Jak podkreślił, po uwzględnieniu ujemnych różnic kursowych zarobki Metro AG były rzeczywiście wyższe, niż w tym samym kwartale roku poprzedniego.

W Niemczech sprzedaż wzrosła o 0,1 proc do 7,7 mld euro. Wynikało to przede wszystkim z pozytywnych zmian w Media-Saturn. Jednocześnie wszystkie kanały sprzedaży generowały wzrost w okresie świąt Bożego Narodzenia.

Sprzedaż międzynarodowa spadła o 3,8 proc i osiągnęła 10, 6 mld euro. Jej udział w sprzedaż ogółem zmniejszył się z 58,8 do 57,8 proc.
Słabo wyniki grupy kształtują się w Europie Wschodniej, gdzie sprzedaż spadła o 12,4 proc., co dało kwotę 4 mld euro. W opublikowanym raporcie przedstawiciele grupy podkreślają, że pogarszające się wyniki sprzedaży w naszej części kontynentu są spowodowane negatywnym efektem walutowym oraz sprzedażą hipermarketów Real. Co ciekawe, sprzedaż skorygowana o różnice kursowe spadła nieznacznie, bo jedynie o 0,4 proc.

Należąca do grupy firma Media-Saturn rozwijała się bardzo dobrze. Notowała wysoki wzrost sprzedaży LfL we wszystkich regionach, co odzwierciedlało się w znacznie wyższych zarobkach. W okresie trzech miesięcy (od października do grudnia 2014 roku) firma zwiększył swój zysk o 20 proc. Sprzedaż LfL wzrosła o 3,8 proc. Sprzedaż w euro zwiększyła się o 4,1 proc. do kwoty 6,9 mld. W wyniku prowadzonej ekspansji sprzedaż mierzona w walucie lokalnej wzrosła o 5,6 proc. Jak wynika z raportu, wszystkie regiony przyczyniły się do pozytywnego rozwoju sprzedaży. 

Sprzedaż online Media-Saturn wzrosła aż o 25 proc. do kwoty 0,5 mld euro. Stanowi to 7 proc. całości sprzedaży. W Europie Wschodniej sprzedaż Media-Saturn wzrosła o 12 proc. do 1 mld euro, a mierzona w walucie lokalne o 24,4 proc. W całym regionie sprzedaż LfL rosła o rekordowe 17,5 proc. Co więcej, wszystkie kraje regionu notowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży LfL.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH