Metro ogłasza wyniki finansowe i sygnalizuje pierwsze problemy w sprzedaży
Niemiecki koncern detaliczny Metro Group do którego należą w Polsce sieci handlowe Makro i Real opublikował wyniki finansowe za III kw. 2008 r. jednocześnie zasygnalizował, że rynek staje się "coraz trudniejszy" ze względu na spadający popyt konsumencki szczególnie w Hiszpanii i we Włoszech.
Całkowity zysk netto Grupy Metro za trzy miesiące (do 30 września) wyniósł 183 mln euro, co jest znaczną poprawą w stosunku do straty netto - 68 mln euro rok wcześniej. Dochód Grupy wzrósł o 6,7 proc. do 16,34 mld euro. Wpływ na wyniki firmy za 2008 r. będzie miał obecny kryzys finansowy.
Całkowita sprzedaż Metro w krajach Europy Zachodniej (bez Niemiec) została zduszona przez nasilające spowolnienie gospodarcze. W Niemczech sprzedaż w pierwszych 9 miesięcach tego roku wzrosła o 2 proc. do 18,5 mld euro. W krajach Europy Wschodniej w II kw. tego roku sprzedaż była nieco niższa i wzrosła o 18,1 proc.
Przedstawiciele władz koncernu stwierdzili, że tegoroczny cel finansowy firmy jest ciągle osiągalny jeżeli w czasie tegorocznego świątecznego, sezonu zakupowego sprzedaż będzie na rozsądnym poziomie.

KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!