REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Metro zanotował spadek sprzedaży w 2011. Sprzedaż sieci Real w Polsce obniżyła się

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 17-01-2012, 15:02
Metro zanotował spadek sprzedaży w 2011. Sprzedaż sieci Real w Polsce obniżyła się
Sieć hipermarketów Real zanotowała w całym 2011 roku na wszystkich rynkach spadek sprzedaży o 2,3 proc., do 11,2 mld euro

Niemiecki operator sieci detalicznych i hurtowych Metro Group zanotował w 2011 roku 0,8-procentowy spadek łącznej sprzedaży na wszystkich rynkach. Spadła także sprzedaż w sieci Real, w tym w Europie Wschodniej - przyczyną było ograniczenie zakupów w Polsce i Rumunii.

REKLAMA

Najsilniejszy spadek sprzedaży zanotowano w Europie Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) o 3,1 proc.. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. licząc w euro oraz o 3,4 proc., licząc w lokalnych walutach. Spadek sprzedaży Grupy został złagodzony przez silny, 11-procentowy wzrost w Afryce i Azji.

Ogółem Grupa osiągnęła w 2011 roku 66,7 mld euro sprzedaży, czyli o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Licząc w walucie lokalnej, spadek wyniósł już tylko 0,2 proc. Gorzej wypadły wyniki za sam czwarty kwartał 2011 roku - sprzedaż obniżyła się o 1,3 proc., do 19,5 mld euro.

- Kryzys zadłużenia, wysokie bezrobocie i surowe programy naprawcze, jakie miały miejsce w wielu europejskich krajach doprowadziły do wstrzemięźliwości zakupowej wśród konsumentów - mówi Olaf Koch, prezes Metro AG. I dodaje, że dodatkowo sprzedaż przedświąteczna była rozczarowująca. Z drugiej strony, pozytywnym sygnałem jest rozwój sprzedaży online, w której Grupa zauważyła wzrost we wszystkich dywizjach.

Spółka podała także, że wynik EBIT przed zdarzeniami jednorazowymi spodziewany jest na poziomie nieznacznie niższym niż w 2010 roku, kiedy to wyniósł 2,4 mld euro.

Ze wszystkich sieci Grupy Metro najlepiej w 2011 roku radziło sobie Makro Cash & Carry. Sieć hurtowni zanotowała w 2011 roku 31,2 mld euro przychodów, czyli o 0,2 proc. więcej licząc w euro i o 1,4 proc. więcej licząc w lokalnych walutach. Sprzedaż porównywalna wzrosła jednak tylko o 0,1 proc. Jak podała spółka, całoroczna sprzedaż w marketach Makro Cash & Carry wzrosła w Europei Wschodniej dzięki dwucyfrowej zwyżce w Rosji.

- Z drugiej strony, w czwartym kwartale 2011 roku region ten nie był w stanie utrzymać tempa wzrostu z pierwszych dziewięciu miesięcy roku i zanotował niewielki spadek sprzedaży - informuje spółka. W ostatnich kwartale 2011 roku sprzedaż sieci Metro spadła ogółem o 0,3 proc. licząc w euro. Sprzedaż porównywalna spadła o 0,2 proc., a sprzedaż liczona w lokalnych walutach wzrosła o 1,2 proc.

Obecna również w Polsce sieć hipermarketów Real zanotowała w całym 2011 roku spadek sprzedaży o 2,3 proc., do 11,2 mld euro. Spadek z lokalnej walucie wyniósł 1,4 proc., a spadek sprzedaży porównywalnej - 0,8 proc. Jak informuje spółka, sprzedaż sieci Real spadła w Europie Wschodniej - przyczyną było ograniczenie zakupów w Polsce i Rumunii.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 535) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH